torsdag, juni 1

Gissa vad!?

Jo, en lista. Hittade denna hos Felicia, som jag med stolthet knycker.

Idag: Barnens dag på dagis, ska stå i fiskdammen.
Igår: Jobbade, myste ensam hemma med sonen på kvällen.
I förrgår: Fyndade på Odd Molly!
Imorgon: på JÄTTEintressant seminarium.
I övermorgon: Sova länge! Bara vara med familjen.
Humör just nu: Trött, känns som jag skulle behöva sova ett dygn p åraken. Kaffesugen. Allmänt glad.
Stjärntecken: Vattuman
Väder: Jag skymtar sol!
Bästa egenskap: Inte vet jag, snäll? Ordningssam? Slösaktig?
Sämsta egenskap: suger i köket? Tjatar så mycket om det att man kan tro att jag verkligen lider av det. Men närå, gifte mig inte för inte med en handyman-ina-da-kitchen.
Favoritmånad: hon älskade dem alla.
Tv eller film: tv.
Bok eller tidning: Bara en av dom? Nå, bok då.
Bar eller nattklubb: he he *skrattar nervöst*, va ere för skillnad?
Arbete eller skola: En mix är trevligt. Mest jobb.
Morgon eller kväll: Helst kväll.
Klädsel just nu: jorå.
Sällskapspel eller Tv-spel: sällskapsspel. Men f*n inte Alfapet, förlorar alltid.
Kramas eller pussas: dom hör ju ihop!
Promenad eller bio: först prommis, sen bio?
Öl eller vin: vin såklart!
Godis eller snacks: smågodis.
Byxor eller kjol: mest byxor men jag börjar bli rätt bra på klänning också.
Senast sedda film: Hyrda? Match Point. Den var ok men ingen höjdare.
Komiker: sonen!
Skådespelare: Jonas Karlsson till exempel.
Artist: hur många som helst.
Stamgäster på din blogg: det vet väl ni bättre än jag? :)
Förhållande eller singel: Giftig.
Hetro, bi eller homo: hetro. Utom en gång när... ha ha skoja bara !
Kärlek eller vänskap: ja!
Glasögon eller linser: Dolce&Gabbana och linser - kampen är jämn.
Storstad eller småstad: Stockholm Stockholm stad i världen.
Stökigt eller städat: Fru ordning och reda här!
Restaurang eller hemlagat: båda är trevligt!
Tävling eller lek: Leker hellre, är ingen tävlingsmänniska.
Jacka eller kappa: Båda.
Stark eller svag: Jag orkar 12 smala armhävningar varje kväll! *mallig*
Brun eller blek: Brun utan sol.
Favoritbutiker: nu ska jag inte fylla tre A4...
Favoritnöje: Sonen, maken, huset, kledur...
Favoritmat: jag kan inte säga EN favorit.
Fjantig eller tuff: harmonisk mix!
Händer eller fötter: jag har två av varje.
Sparare eller slösare: Sparare... HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!!!

8 kommentarer:

Linda sa...

Linda, jag behöver hjälp! Hur har du gjort med dina bilder som du länkat på högersidan från Flickr? Jag fattar inte hur man gör.

Hur får du in den stora bilden resp. de små i det lilla kollaget nedan i bloggen? Jag har skapat ett "set" i Flickr men hur gör man sen?

Linda K sa...

Välj http://www.flickr.com/tools/ där du väljer "Display Flickr photos on your website" i högermariginalen. Mycket pedagogiskt beskrivet hur du gör. Du får en kodremsa att stoppa in i din bloggtemplate. Om du t ex till ha den innan "Bloggar" på din sitta ploppar du in koden där. Hoppas det funkar, säg till annars! Jag kan skicka min kod till både det stora fotot och till flickr-montaget så du kan jämföra :)

Linda sa...

Tack Linda. Kollaget är fixat och nu sitter jag och ska ändra lite andra saker. Phu! Hur får man två sidebars i blogger???? Sliter snart mitt hår!

Linda K sa...

linda: jag letade upp en trekolumnstemplate på nätet, och sen fick jag knepa och knåpa för att få det bra. Har inte kvar templaten tyvärr. Hör med Lindarling, hon har nyligen skaffat blogspot med tre kolumner!
http://lindarling.blogspot.com/

Anonym sa...

Det var ett tag sedan jag körde en lista så jag norpar "din". Sedan undrar jag om Calida linnena kryper någonting. Mina är liiite stora i själva ärmhålen men annars är de ju perfekta!! Såååå sköna att man vill ha på sig dem jämt!!

Linda K sa...

åsa på åsen: nä jag tycker inte att dom blir mindre. Vet precis vad du menar med stora i armhålan, men jag tycker det funkar bra ändå eftersom dom är så stretchiga :)

Anonym sa...

Ålrighty... men jag tycker det ser ut som om det petar ut vid bysten/ärmhålan. Fast det är nog bara jag som ser...

Linda K sa...

åsa på åsen: så är mina lite med, men inte så det stör :)