lördag, augusti 4

Två onda ting

Tillåt mig leverera en del värdelöst vetande.
  1. Jag har en sån där inåtvänding på g på näsan. Längst ut på nästippen. Den gör inte särskilt ont (än) och den synliggör sig än så länge bara med viss rödhet (vilket delvis dämpas av fräknarna) och en onaturlig glansighet. Jag ser två möjliga utfall:
    a) den går tillbaka och allt är frid och fröjd
    b) den utvecklas i all sin prakt och jag klämmer på den tills det blir ett stort sår mitt på nästippen
    Behöver jag säga vad jag hoppas på? Nä.

  2. Mitt hår är i grandiost behov av sin frisör. Det vill sig liksom inte alls. Just nu har jag placerat ett hårspänne över det hela, ser ut som en skolflicka från 67. En dryg vecka kvar till räddning. Jag undrar om jag kommer att vara snygg i håret med eller utan röd näsa?

13 kommentarer:

Doris och Rita sa...

b! b! b!
En riktigt härlig klämbar som man kan skjuta ut på spegeln. Det är lycka! ;)

Linda K sa...

asha: iiiiiuuuuu! :D

Doris och Rita sa...

Ibland känner jag att jag har lite väl skruvad uppfattning om vad som är kul.

Anonym sa...

Mitt hår har en halv decimeters utväxt, det är frisörbehov det ;)

Anonym sa...

En till här som läängtar efter frisören! Jag borde få utegångsförbud som jag ser ut nu.

Linda K sa...

asha: :D

maria: är du ljus under?

polly: och ändå hånglar du :D

Anonym sa...

I do.

Anonym sa...

Värdelöst vetande 2: jag har en EXAKT likadan, i samma stadium, den har stört mig under hela min weekendsemester och jag kan tyvärr meddela att min ser ut att utvecklas enligt utfall två :-((

Linda K sa...

polly: helt rätt :)

petra: damn!

Frida sa...

jag kan aldrig låta bli att klämma sånna otäckingar trots att jag vet att det inte ger nån utdelning utan bara ett stort sår. suck.

Linda K sa...

frida: blir dom synliga måste dom såklart utrotas :D

Anonym sa...

Och jag har ingen klipptid inbokad, *jättelånghårig och avis*

Linda K sa...

helenamariacecilia: boka en! :)