lördag, augusti 11

Bibliotekarien har läst

Den som vässar vargars tänder av Carina Rydberg

Men hu. Den är obehaglig och tragisk och spännande. Och man måste sträckläsa den. Det stod så bra på baksidan, så jag citerar:

Tvillingparet Jannis och Sonya tycks vara sammansvetsade för alltid, genom de kränkningar de utsattes för under sin uppväxt. Efter att Jannis misslyckats med att skapa sig en tillvaro på egen hand lever han åter med sin syster. De köper ett kafé i en by vid havet, och lär snar tkänna en ensamstående kvinna med et dotter i elvaårsåldern. Mellan syskonen sätts ett kusligt spel igång, men kvinnan som vetande deltagare.




4 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Tack för alla dina boktips! Du läser så snabbt!! Hur hinner du?! Ska bli kul att se vad du gillar "milda sånger". Jag vill tro att miljön är från en av mina grannbyar... men vad vet jag?

Linda K sa...

loppanlej: det är nu på semestern jag har tid att läsa mer :) ser fram emot milda sånger!

Anonym sa...

Brukar också titta förbi på din blogg & kolla vad du har läst & läser. Har läst fler jag säkert hade missat annars. Vill bara tipsa om en liten pärla (om du inte redan har läst den förstås) Den heter "Caipirinha med döden" & det är Maria Ernestam som har skrivit den. Älskar storyn & älskar hennes språk. En bok jag önskar att jag hade skrivit:)

Linda K sa...

johurru: vad kul att du får tips härifrån! nej jag har inte läst den, skriver upp! tack :)