tisdag, maj 8

Träna flummigt

Tränade Core i morse. Sådär när man ska dra in och upp magen och ändå andas, tänka att huvudet dras uppåt av en osynlig tråd, ha axlarna uppsträckta och knäna sviktande och alltihop. Helt ok träningsform på morgonkvisten. Inte en massa spring och hopp men ändå svettjobbigt.

När jag står där och gör balansövningar med en osynlig boll eller sitter och försöker andas normalt med både ben och armar i luften kommer jag att tänka på SATC. Där tränar dom ofta ganska flummiga saker. Som yoga, afrikansk dans, tai tji och tai tjo, steppdans, med mera. Dom är alltid rätt kul klädda och för jämt någon galen diskussion med varandra.
Jag hade ingen att prata med i dag, men jag kände mig ändå lite sexandthecity. Kanske ska ta solbrillorna nsta gång.

6 kommentarer:

Frida sa...

Fast i verkligheten blir man ju bara SÅ irriterad på folk som står och tjattrar under ett träningspass. Eller det kanske bara är jag?

Iaf, grattis till världens värsta magträningsvärk i morgon, det får iaf jag av core!

Linda K sa...

frida: brukar inte höra dom, är mest inne i det jag gör under ett pass. och satc är ju inte på riktigt ;) mmm, det är jobbigare för musklerna än vad man tror!

Anonym sa...

Älskar core-träning, superbra för hållning & balans!! :)

Linda K sa...

elin: absolut!

Anonym sa...

o, jag gillar core. eller det heter kanske gillade, finns inget SATS där jag bor nu :(

Linda K sa...

johanna: inget annat alternativ då?