tisdag, maj 29

Tidernas kortaste

Såg en behöver-lista på Modette-Marias blogg. Min första tanke var att jag behöver ingkentingken. Men så kikade jag vidare och upptäckte en sak jag nog faktiskt visst skulle vilja sätta tänderna i. Eller åtminstone vira om halsen. En typ ryss-sjal. Både i sommar och i höst. Känns som det är lite mycket silkesvarianter för min del nu, en hederlig storscarf a la rysk gumma att linda in sig i vore prima. Min behöver-lista således:

  • ryss-sjal

UPDATE: ryss-sjal... ryss... Stravinskij... Mads Mikkelsen... herregud vilka kopplingar man kan göra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad stickfantasin far i väg nu. En ryss-sjal ? behöver definieras lite tydligare. Går den att sticka måntro ?

Anonym sa...

Vet ngn om stretchmaterial bli förstörda av skjöljmedel? En kollega påstår det. Aldrig hört talas om det.

Linda K sa...

cicci: nä inte direkt stickad, mer sån där med mönster... öh jag vet inte hur jag ska beskriva. får leta bild. sköljmedel vet jag mycket lite om, bara att det blir mjukt.