tisdag, maj 15

Sjal för själen

Who am I to följa tonårsmodet, men i senaste VeckoRevyn (kikar i bonusdotterns) står det iallafall om den nya (?) sjaltrenden.

Stor svepande och gärna second hand-fyndad. En personlig sjal är det bästa du kan svepa runt dig i vår. Kasta den nonchalant runt halsen, gärna i kombination med skinnjacka och jeans.

Jag älskar själar sjalar av alla de slag och hänger gärna på. Även om jag knappast tycker att det är någon ny trend. Fast jag får mig visst en åthutning, för man får inte matcha med resten av outfiten, den ska "helst se lite påslängd ut. Och så får man inte ha gamla blekrosa pashminor i år. Tunna sidensjalar ser tantigt ut, så "se upp!"

Vad skönt att vara vuxen så man kan ha sjalen precis hur man vill.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket sex är det i den tidningen oxå.
Tjejerna får veta allt och lite till .
Mycket att leva upp till.
ewac

Anonym sa...

Ja, och sedan ska man ju tydligen knyta schalen runt huvvet också. Länge leve tanten säger jag :D

Linda K sa...

ewac: analsex all over framsidan... ja ja, det kanske kan vara bra att känna till det också?

maria: vive la tant! :)

Anonym sa...

Ojdå! Ja då blir jag snart tant. Sitter och väntar på min rosa pashmina som kollegan har shoppat i Kuwait...

Linda K sa...

fru hjelm: jag säger dig, min bästa fru, att en rosa pashmina är bland det mest användbara man kan ha! jag älskar mig :D

Linda K sa...

fru hjelm: oj, jag älskar MIN ska det va ;)

Anonym sa...

Precis vad jag skulle säga! Vilken tur dâ att man inte är tonâring längre sâ att man kan gâ ut utan att skämmas! ;-)
Mina tjejer säger i bland, men mamma skall du gâ ut sâ där!!
Men oftast fâr jag godkänt.
Linda, precis det jag skulle säga om A&F, tur att europa modet är olikt usa modet och swe modet är annorlunda Frankrike modet, det gör charmen tycker jag.
Ha en fin helg.Kram Jenny i Frankrike

Anonym sa...

*skrattar* Jag har en siden schal runt halsen ( skall jag ta av den försiktigt sâ det inte blir tantvarning dâ?) fnis!

Linda K sa...

jenny: detsamma! å jag vill också vara i frankrike nu. Ett tag iallafall. Och kunna franska... *drömmer*

jenny: nä, var tant och var stolt tycker jag :D

Anonym sa...

Exakt! Skönt att man är vuxen nog att själv bestämma! Här blir det mina fina stora sjal jag fick av mina föräldrar förra sommaren. Alla vet ju att det lätt blir kyligt på kvällen och då passar en pashminasjal utmärkt!
Våga vara otrendig! Slipp frysa ihjäl.....eller ngt ;)

Anonym sa...

hm, puccisiden då - är det tant eller inte... skitsamma förresten - jag använder min pucci nästan varje dag på något sätt :)

För att inte tala om min stickade jättesidensjal från Godis!!! åh, den måste jag ha imorgon!

Linda K sa...

mocca: pashmina regerar, funkar alltid! u go :D

hedgehog:låt oss då vara tanter tillsammans, kära sara! :D

Anonym sa...

Ja, visst är det skönt att vara vuxen. Jag har en blekblå sjal, är det ok enl. vr?

;-)

Anonym sa...

Min favvosjal i grönt och guld är på semester, pga mitt guldfiskminne. Hoppas att den mår bra i Sörmland ;)

Anonym sa...

Jag stickar nästan alla mina. Har en stor samling både köpta (tex. pashmina) och egna som pryder min vägg på en lång rad. Har inte shoppat i dag. Din blogg=min biktstol.

Linda K sa...

lox: tror det är samma som för den rosa ;)

angelica: det har den säkert :D

cicci: jag måste lära mig sticka!
3 ave maria, mitt barn. amen.

Linda sa...

...ja men då måste jag ABSOLUT kunna fortsätta min sjalmani eftersom jag är typ trehundra år äldre än dig! :D

Linda K sa...

linda: HA HA HA!!!! ;D