onsdag, maj 16

Se på dina skor - andra gör det

En kvinnlig forskare guidades nyss in i mitt arbetsrum av en kollega. Dom kom för att titta på min skosamling. Ha ha ha! 10 par står uppradade i bokhyllan. Och så ett par på mina fötter.

- Är det här alla skor du äger? undrade foskaren.
- Icke, detta är blott en bråkdel, kunde jag briljera. Kollegan förbannade våra missmatchade skostorlekar, annars hade det ju varit perfekt att glida in här på morgonen och välja ut ett par menade hon.
- Ja välkommen åter any time, sa jag och vinkade adjö till damerna.

12 kommentarer:

Anonym sa...

haha! Helt rätta takter. Jag gömmer mina två i skrivbordslådan. Jag borde skämmas.

Cecilia sa...

Mmmmmm skor kan göra en glad vilken dag som helst :)

Linda K sa...

sicilia: fram med dom bara :D

cecilia: ja dom livar upp :)

Anonym sa...

Skor gör livet lite lättare att leva. När vi skulle flytta ihop min T och jag undrade en bärhjälp till honom om jag jobbade på skoaffär eftersom jag har så mycket skor. :)

Linda K sa...

miah: ha ha! kul :D

Anonym sa...

Undrar om jag vågat prata med dig på ESE om du haft 10 par skor på kontoret ;)

Linda K sa...

mafo: HA HA HA!!!! näpperligen! vad det nu ska betyda....

Anonym sa...

Lite mer harmlöst med Småkompisar istället... Jag har kvar mina tre, et tu?

Linda K sa...

mafo: min är på plats! men dom fanns inte under ese-tiden eller hur?

Anonym sa...

Jo de introducerades då, du snodde en av mina.

När vi talade i telefon en gång utbrast du rätt högljutt "Min småkompis luktar säd!" till alla nördiga konsulters stora förtjusning. =)

Does it ring a bell?

dddd sa...

Man vet att man är lite speciell när folk börjar med guidade turer i ens hem/kontor/etc. När jag får ett eget kontor (man kan väl få drömma lite) ska jag tapetsera det med bikinisar. Jag kommer bli känd som "hon den där konstiga". Jag längtar! :D

Linda K sa...

mafo: HA HA HA!!!!! *kiknar*

miss kyd: jag hoppas dina önskningar slår in! får jag komma och titta på ditt bikinirum då? :D