onsdag, maj 16

Får jag fråga

Är det någon som vet om spårvagnarna som går ut på Djurgården har börjat köra än? Tänkte ta en tur med sonen i helgen när vi båda är gräsänkor.

Det här är typiskt mig. Jag är bibliotekarie och fullt kapabel att ta reda på en sån sak själv. Men snabbaste sättet är ju att prata. Jag frågar ständigt saker rakt ut, utan att kanske riktigt tänka på det. Och eftersom det är min kollegas som sitter närmast, ja faktiskt mitt emot mig, är det oftast hon som drabbas. Hon letar snällt upp svaren på mina frågor. Jag är bortskämd så.

Och så är det ju mycket roligare att fråga på bloggen och se om man får svar än att googla själv.
Förresten hörni, ni säger väl googla och inte goggla? Söktjänsten heter Google, inte Goggel! Det är spöstraff på felsägning! Sådär ja Linda, nu vågar väl ingen svara dig...

13 kommentarer:

Minna sa...

en kollega till mig envisades med att säga "gåggles".

Anna ser dej sa...

Yes, du kan vara helt lugn. Spårvagnarna går. Jag åkte till Skansen för några veckor sen och tittade på björnar som hånglade. Och då åkte jag spårvagn. Det är alltid lika kul för en stackars Stockholmare!

Linda K sa...

minna: piska henne!

anna ser dej: ha ha ha! hånglade dom? kul :D och vad, bra, då blir det en tur i helgen!

Anonym sa...

Jag gogg...öh! googlar varje dag :-) :-P

Sandra

Linda K sa...

sandra: sänder dig en halv pisksnärt!

Anonym sa...

Vet tyvärr ingen om spårvagnarna, men det klart jag säger goooogla.

Photoshop gör mig snygg & Google gör mig smart (citat från kollega) :)

Anonym sa...

gooooogla heter det ju :)

Anonym sa...

puh, jag började tro att det var jag som var dum. här nere i skåneland säger hälften att de gogglar på goggel, lite irriterande...

Linda K sa...

sara: guu vad bra sagt av kollegan! :D

hedgehog: correct, my dear :)

johanna: aha! kan det vara en dialekt?

Anonym sa...

Har du hittat hur man räknar ord i Wörd för Vista? :)

Linda K sa...

mafo: japp! :D

Anonym sa...

du, jag vet faktiskt inte. De pratar ju ganska konstigt i allmänhet, ingen rikssvenska här inte :) å andra sidan brukar de hantera övriga engelskaord med bravur..

Linda K sa...

johanna: ho ho :)