lördag, maj 19

När köpstoppet såg åt ett annat håll

Utmattad efter spårvagnstur, mutad med tablettask och med löfte om Mackdånnals fick jag prova klänningar på H&M Hamngatan för sonen. Han dissade det mesta (mamma, den är nog för liten för dej) utom en hiskelig vit kreation som i det närmsta anstod en brudklänning. Den ryckte han i och sa:

- Den här är den vackraste klänningen till dej, mammma.
- Eh...mmm men den finns inte i min storlek, vi tar dom här (reds anm. 15 stycken) istället.

Prova prova prova. Och säga vad man vill om H&M, men dom kan verkligen söta klänningar. För söta nästan. I dissed them all! Fast när jag skulle hänga tillbaka hängde den där. Den grå långkoftaklänningen med dragsko, knäppning fram och utanpåfickor. Jag lämnar inte tillbaka den.

16 kommentarer:

Anonym sa...

oh I love it! Kanske kan hitta den när jag ska till din stad på fredag..

Anonym sa...

checka in de fina plaggen på min blogg, http://amistres.blogg.se

Linda K sa...

anna: håller tummarna för dej, hängde några få kvar på hamngatan... :)

anonym: sorry, jag har köpstopp ;)

Anonym sa...

H&M räknas knappast ;)

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha!!! prima motto :D

Frida sa...

Det är klart att du inte kan lämna tillbaks den lilla godingen. Hade varit kul att se brudklänningsvarianten oxå ;)

e sa...

Fiiiin! Det låter som sonen behöver jobba lite på klädsmaken men det är ju positivt att han är engagerad :)

Linda K sa...

frida: den provde jag inte ens :D

e: ja, våra meningar går alltsom oftst isär... ;)

Cecilia sa...

Säger som hedgehog-sara, H&M kan ju inte räknas när du hittar en sådan snygg koftklänning :)

Linda K sa...

cecilia: rutiga byxor och koftklänningar, det är sånt som liksom inte räknas ;)

dddd sa...

Du skulle bara våga lämna tillbaka den. Och hör sen!

Anonym sa...

Nej, förstår att du inte lämnar tillbaka den, för den ser urskön ut! ;)

Linda K sa...

miss kyd: Jag hör! :D

mia: den e mumma!

Anonym sa...

Åh, så lovely, vill också ha!!! Förresten så kan man ju inte ha köpstopp alltför länge, vad skulle då hända med Sveriges ekonomi? hahaha

Linda K sa...

elin: nä det förstås. iblnad måste man rädda sverige lite ;)

Annie - PD sa...

Åh den är ju så fin och dessutom användbar :D Jag har likadan (tror jag, hehe)