onsdag, maj 23

2.0

I eftermiddag är det Barnens dag på dagis. I morgon är det konferens Bibliotek 2.0. Borde dagens evenemang heta Barn 2.0 kanske?

Igår på Poppius fick vi, mest på skoj, fundera på hur man skulle kunna översätta gamla liknelser med nya, mer i tiden. Kollegan kom på den briljanta idén att Vacker som en dag skulle kunna bli Snygg 2.0. Vi skrattade gott och länge åt det. Våra kurskamrater fattade ingenting. Är 2.0 inte ett etablerat begrepp?

Jag gjorde förrresten om Arg som ett bi till Göra en McEnroe. Hö hö.

UPDATE: Och här, tips från Malin på mer man kan uppdatera ;)

6 kommentarer:

Smartasmia sa...

Hehehehe..där fick du till det sötnosen:-) Ibland bor det in liten McEnroe i mig minsann!

Linda K sa...

smartasmia: ha ha ha, använder du tennisracket då? :D

Anonym sa...

Tex Flickvän 2.0 är ju ganska vedertagen: http://123an.tjosan.se/flickv2hustru.html

Linda K sa...

mel e: ha ha ha!! hade jag inte sett :D

C sa...

Jag måste säga att 2.0 är för mesar. De som tycker det är roligt att ligga efter. 3.0, 4.0, 5.0 själv så döper jag allt till 8.0. Men jag ligger ju lite i framkant....

Linda K sa...

carl: åh du är så cooool! :D