onsdag, maj 30

Fotograferare

Jag agerar någon slags fotograf här på jobbet. Det är allmänt känt att Linda, hon har ju digitalkamera, fråga henne. Och det är ju kul att få vara något annat än bibliotekarie ibland. Nyss knallade jag runt på en stor workshop med inbjudna gäster och fotade till höger och vänster. Gled utmed väggarna och såg svår ut, testade olika vinklar och nickade tyst för mig själv ibland.

Frågan är hur proffsig jag ser ut med min kortleksstora kamera? Man skulle egentligen ha en sån där koloss med jätteobjektiv och paraply. Som tar tio bilder i sekunden. Och säga Preciis sådär ja, juuuust... vänta, håll, så ja ...give it to me. Nä, kanske inte det där sista ändå. Åtminstone inte i jobbsammanhang.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du glömde...make löööve to the camera...

Linda K sa...

nilla: jamen det var lite så jag menade :D

Anonym sa...

EN gång var jag fotograf på ett bröllop med sådan jättekamera. Och fick automatisk respekt. Alla som stod i vägen bara dunstade, och alla som skulle vara med skärpte sig.

Linda K sa...

mel e: ja det är något med fotografer och stora kameror. respekt.