lördag, maj 5

Nej nej och åter nej

Inte shoppa inte shoppa inte shoppa.... Åh ursäkta, det var bara mitt nya mantra som flög förbi. Jag börjar bli riktigt bra. Är fortfarande i butiker, scannar fortfarande av blocket.se, eBay och Tradera, hänger på diverse webshoppar. Men handlar jag? Nej. No (på spanska). Niet. Nein. No (på franska). Naj (danska?). Neii (indiska). Och så vidare.

Inte småäta inte småäta inte småäta... Åh ursäkta, det var bara mitt sunda mantra som for förbi. Det går sådär. Har stannat ett eller två kilo från dit jag vill. Jag skyller på våren. Jag skyller på... mig själv. Jag har kass karaktär. Iallafall på helger.

Men hallå! Jag är inte mer än människa. Jo, lite kanske.

10 kommentarer:

Anonym sa...

du är duktig du
ewac

Linda K sa...

ewac: mja sådär :)

Anonym sa...

En blogg om avhållsamhet?

Linda K sa...

mel e: ja ibland så.

Anonym sa...

Jag fortsätter att följa dig helhjärtat. Nu är det slutshoppat för min del också..... Läste ett reportage i en fransk damtidning om en journalist som frivilligt hade gått upp 10 kg. Tyckte att hon tuktat sig i hela sitt liv och nu säppte hon alla hämningar. Intressant aspekt.

Linda K sa...

cicci: skulle inte jag må bra alls av :(

Anonym sa...

Om suget blir förstort, ett tips: Säg né på grekiska, och unna dig nåt (betyder nämligen Ja!) :)

Linda K sa...

anonym: HA HA HA! strålande, tack för tipset :D

Katti sa...

Men du skulle ju bara gå ned typ 3 kg väl?
Du är så smal och fin. Var nöjd och njut av livet, du har ingen anledning säga nej till saker utifrån hur du ser ut nu. Var nöjd. Antagligen var din målbild inte rätt. För kroppen förändras med åren och det gäller hitta sin smala trivselvikt istället för sin lite för runda trivselvikt. Men att trycka ned under det går inte. Är min erfarenhet.

Linda K sa...

kattis: ja du har rätt, ibland fixerar man väl mycket på antal kg. Men allmänt sunt leverne är ju inte fel ändå, eller hur? kram :)