torsdag, maj 3

Mer om packning

Har inte alls mött min överman, jag var ironisk fattar ni väl! Jag är mästarinnan i packning. Börjar med en mental packlista veckor, ibland månader, i förväg. Jag har testat allt. Kategorier, fotografier, bilder, alfabetisk ordning, you name it. En packlista kan arbetas om i det oändliga. Fylla på, dra ifrån. Stryka under, kryssa för. Herregud jag blir helt till mig av att bara tänka på det. Ska jag inte resa nånstans snart?

Jo! Till Simrishamn i juli. Hm få se här nu... bikini, båda såklart... hur många par skor...

10 kommentarer:

memilla sa...

Åh, ska du till Simrishamn i juli, får man fråga vad du ska göra där? Jag kommer från Kivik och har hela min släkt och familj därnere! Gillar ni stora marknader så missa inte Kiviksmarknad i juli och Buhres goda Fisk nere i Kivikshamn :)

Anonym sa...

ojoj, dags att börja lista alltså...

Hm, Leksand två veckor i juli... Kläder för sol o bad, för shopping och för att sitta i en ishall... Inte att förglömma en hel hockeyutrustning.

Rhodos i augusti. Där har jag ju planerat att ha enbart handbagage med mig... Hur ska det gå, hur ska det gå?

Unknown sa...

När vi åker till sommarstugan(landet) så packar vi alla saker i en stor blå IKEA-kasse. Både barnens, mina och sambons grejer.

Går snabbt att packa ner och snabbt att packa upp. Helt perfekt.

Linda K sa...

memilla: semestra en vecka, ska bli kalas. hoppas på ordentligt sommarväder :D

hedgehog: bra bra, låt det mala i huvudet ett tag, sen sätter du på pränt, benar ut och strukturerar om, fota gärna och skicka bilder till mi gom du behöver spiritual guidance och sånt :D

arne: jag tror inte jag kan prata med dig mer.

;)

Anonym sa...

Shit, jag som ska åka i morgon och inte ens har tagit fram väskan! IIiiihhhhhhhhh!

Linda K sa...

polly: men du har ju planerat dina outfits och till och ed dokumenterat dom, så du får godkänt :D

Anonym sa...

Ja men det är ju bara två dar! Det saknas tre!!!

Linda K sa...

tänk till! du har mycket najs i gabbaråben :D

Frida sa...

jag brukar bara slänga ner det jag känner för i väskan tills den är lagom full. Det funkar förvånandsvärt bra. Och har man missat nåt så har man ju en anledning till shopping på plats!

Linda K sa...

frida: också en teori :) tror inte det skulle funka för denna strukturerade och ordningssamma bibliotekarie :P