tisdag, maj 8

Lid med mig

Jag är lite sur. Sitter kvar på jobbet. Vi har hängt konst till morgondagens konstutlottning. Det blev klart strax efter 16.00. Efter hängningen ska konstföreningens styrelse ha ett möte. Klockan 18.00. Det är två timmar däremellan. Var finns logiken i det?

Jag känner för att rusa in i centrumet och handla något i pur protest. Men jag orkar inte. Och jag har köpstoppp. Köpstopp med tre p:n? Ja så tokigt kan det bli här på FOI (rim!)

Herregud.

Translation: I really want to see you, really want to see you, lord. I really want to see you, lord but it takes so long my lord. Hallelujah.

Semi-translation II: Maybe I should fiffle with the lotteri so that I win one of the paintings. That´s just fair when I have to sit here all by myself. Alone. With no friends. And no food. Nothing. Emptyness.

8 kommentarer:

Anonym sa...

om du är sysslolös kan du berätta för mig vad Nanso är för typ av märke? Har sett en fin topp på Tradera...

Anonym sa...

Stackers dig det var väl någon som tvingade dig att vara med i styrelsen.....
Men nu är klockan snart sex och ni får säkert något gott att äta .
Några fina tavlor?
På tal om det gör ett besök på puckeln södra galleriet.Lisa Rinnevuo
har man inte råd med en tavla så finns det kort för en tia.
ewac

Linda K sa...

cicci: nanso är ett prima märke! jag har två klänningar. kolla fina nansoplagg på wardrobe stockholm: http://wardrobestockholm.jetshop.se/default.aspx

ewac: mmmm kände pressen. det är jag och pensionärerna typ. vi får smörgås. många fina tavlor! ska försöka hinna till södra galleriet, kommer så sällan till söder bara :( som tur är har jag en lisa hemma att njuta av!

Anonym sa...

Jäkla Linda K, nu har jag köpt en Nanso halterneck-klänning bara för att du gav mig den där mailadressen...;)

Missy sa...

Vilket sammanträffande. Jag har nästan alltid köpstoppp. Med tre p:n.

Linda K sa...

cicci: grattis! du kommer att bli så nöjd :D

missy: så där extra stopppigt :P

Elevator Lady sa...

Du är verkligen lite skojig :)

Linda K sa...

frida: bara lite? ;)