måndag, maj 7

Hundralistan del 4

* gulkorn

76. Tid att minnas av Gemma O´Connor
77. Ibland undrar jag om jag minns rätt av Asrid Trotzig
78. Världens dåligaste språk av Fredrik Lindström
79. Musik & tystnad av Rose Treman
80. Pompeji av Maja Lundgren *
81. Sjöfartsnytt av Annie E. Proulx *
82. Sarah av J. T. Leroy
83. Där vågorna bryts av Anita Shreve
84. Cementträdgården av Ian McEvan
85. Timmarna av Michael Cunningham *
86. Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren *
87. Skuggorna och regnet av Håkan Nesser
88. Sjön utan namn av Kjell Johansson
89. Vit oleander av Janet Fitch
90. Mrs Dalloway av Virginia Woolf *
91. Oryx och Crake av Margaret Atwood
92. Bokhandlaren i Kabul av Åsen Seierstad
93. Två nötcreme och en moviebox av Fredrik Hamam roch Filip Vikingsson
94. Farmor och vår herre av Hjalmar Bergman
95. Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist *
96. Priset på vatten i Finistère av Bodil Malmsten
97. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist *
98. Elegans av Genevière Antione Dariaux
99. Våld - en historia om kärlek av Joyce Carol Oates
100. The last juror av John Grisham

Äsch det räckte inte! Har mer kvar. Nåja, en annan gång.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Din hundralista ligger nu i mitt lästaböckerdokument. Så att jag kan kolla in den ändå mera när jag behöver lästips.

Just nu läser jag "Middag med mr Latte". Med en massa smarriga recept i, så jag blir jättesugen när jag läser. Har du sett den?

~~L8

Linda K sa...

L8: va bra :) nä jag läser inte receptböcker, tycker det är tråkigt och läskigt :P

Anonym sa...

Oj oj känner mig väldans oallmänbildad, kollade igenom din boklista och jag har bara läst 2 böcker!!! Kejsaren av portugallien (i och för sig flera gånger) och Ro utan åror. Känner att jag verkligen måste börja läsa mer, kanske ska testa några på dn lista. :) Nä nu ska jag gå å lägga mig och fortsätta på Gardells "Jenny". Gnatt!

Anonym sa...

Men "Middag med mr Latte" är faktiskt ingen kokbok utan en vanlig Hce-bok. (Jo, den kommer från biblioteket.) Det är författarens krönikor i New York Times som ligger till grund för boken. Och i dessa skrivs det ju om mat. Och recepten till dessa får man efter varje kapitel.

Varken speciellt tråkigt eller läskigt:-)

Anna ser dej sa...

Underbara linda! Din lista ska genast sparas för framtida aktiviteter. Av läsbart slag då alltså. Du har en massa av mina favoriter med, så jag ser med nöje fram mot att tugga mig igenom övriga.

linda m sa...

ohh.. skall skriva ut alla dina listor o börja fylla upp bokhyllan! här skall läsas! Tack tack

Anonym sa...

Hej! Nu är din hundralista kopierad och väntas på att bli genomgången. Bokmal som jag är behöver jag verkligen nya lästips då jag själv tycker mig läst allt som är värt att läsa. [det är dock omöjligt men ibland känns det så ]

Linda K sa...

malla: åh den har jag inte vågat mig på, får känslan av att den är för deppig. stämmer?

L8: jaha. men dock recept ;P

anna ser dej: vassigo! :D

linda m: vad kul att du gillar :D

miah: kul! god läsning! :D

Anonym sa...

Kul med en personlig topplista! Ska hem och snickra på en egen, kanske kommer så småningom

Linda K sa...

helenamariacecilia: prima, det tycker jag!