fredag, maj 11

Hänger inte med alt. fattar inte

Två ting som det bloggas frekvent om. Som jag inte anammat. Det är en modegrej och en ätgrej.
  1. Silverglansiga eller guldglansiga eller svartlackiga leggings. Jag respekterar till fullo alla som vill ha såna och menar inte att förolämpa på något sätt. Men jag tycker att det är så vansinnigt fult! Jag tror det är det sista jag skulle sätta på mig (och då finns ändå sånt som MC Hammer-byxor och jätteaxelvaddsblusar i världen). Dom kan ju omöjligt matchas med andra plagg? Samtidigt tycker jag att dom som har dom är jättemodiga och fräcka. Bara inte min grej helt enkelt.

  2. Ben&Jerry´s-glass. Nu är inte glass min grej, till att börja med. Men folk skriver om detta märke som vore det ett substitut för riktigt bra sex eller shopping för sexsiffriga belopp. Eftersom den rä så lyxig måste den ju vara full med grädde? Mår lite illa vid bara tanken.

I don´t get it.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig till fullo. Fast jag tycker inte dom som bär glansiga leggings är modiga, dom skrämmer helt enkelt bara skiten ur mig.
Och vad gäller BJ-glass så är den grymt överskattad. Förutom att de flesta smakerna är tråkiga så brukar den alltid vara full med is och se gammal ut.. typ sånt där skinn överst *brrr* o det är liksom oavsett vart man köpt den.

Anonym sa...

Att visa sitt fett och osnygga ben i såna, går bort. Och dyr och överreklamerad glass går också bort, blir bara sjuk när jag tänker på det. Grädde i massor. Leve att inte äta dyr laktosfull glass! Är allergisk mot, ja, sånt. På riktigt.

Anonym sa...

Måste försvara BJ. Det är alldeles, alldeles underbart. Josefine måste ha haft otur och köpt BJ hos klåpare som inte kan hantera en frys. BJ har en smak för alla allt från vanlig vanilj till riktig godisglass. Jag hör till dem som hoppas att de tar in fler av de smaker som finns i USA tex med Guinnessmak - riktig vuxenglass. Och ja, jag har varit i deras fabrik när jag var i Vermont. Jag är inte så besatt att resan gick dit enbart för att besöka fabriken men när vi ändå var i närheten.... Jag lovar läsa Nesser om du testar BJ - det är en winwin om Nesser är så bra som du säger ;)

Anonym sa...

rymdbrallor är onajs. Glass är inte gott. Amen.

Anonym sa...

Men Linda! :-) Leggins är jätte härligt.
Har ett par svarta idag till min halv långa sweatshirt hoodie dress. :-) Ser att jag inte har läst din blogg på länge :-S SHAME on me! :-P Jag lovar att läsa din blogg oftare om du lovar köpa leggins ;-) eller ialla fall prova! Deal or no deal!? :-P :-)

Sandra

Anonym sa...

de glansiga tightsen förstår jag inte röf fem öre. men B&J däremot. jag är ingen glassätare precis, äter typ aldrig glass OM INTE ben & jerry. jösses, är det en smak du ska testa så är det chocolate brownie. du verkligen måste, någon gång.

Anonym sa...

Jag har inte heller förstått leggingens frammarsch. Lite masspsykos över det hela. Men vad vet en sån lantlolla som jag?? ;)
Dyra är dom också.

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourbibliotekaren says no.

metall-leggings er GROSS og utrolig u-flatterende!!

B&J er oppskrytt - Mövenpick og Häagen-Dazs er mye bedre. B&J er for vann-aktig, ikke nok fylde på konsistensen. (Jeg har testet MANGE smaker i New York, må vite - men H-D vant alltid)

dddd sa...

Omigod. Jag som provade silverbaddräkt idag, hahahaha!

dddd sa...

PS. HD'S strawberry cheescake är kalasdyr, jag vet. Men satan, vad god den är! Sanning.

Anonym sa...

Glansbralla - anus
Glass - hallelujah!

Pollyjuryn har talat

Linda K sa...

josefine: fniss, rädd blir jag nog inte. fast vem vet, jag har aldrig sett några live :D

angelica: nä då är det väl inte så lyckat att käka ;)

e: OK! jag testar B&J om du läser någon av de senaste Nesser! vilken smak rekommenderas? :D

hedgehog: i kyrkan!

sandra: nu menar jag inte alla leggings, kära du. bara såna som glänser och såna tar jag inte på mig ens under dödshor :P

julia: ja jag har ju en deal nu, kanske ska ta den smaken då :)

ann: vanliga är helt ok, men dom som glimmar... jag lantlollar med dig! :O

glamourbibliotekarien: på något sätt känner jag alltid att ditt ord är min lag. är det sättet du säger det på? är det ditt namn? kanske en mix :D

miss kyd: omigod! du är så cool :D
cheesecake säger man ju inte nej till.

pollyjuryn: jaså BÅDE choklad och glass? :D

Anonym sa...

Nåt som många förtränger när de drömskt slukar B&J, en hink innehåller 5000 kcal! Rätt många löprundor/spinningpass/whatnot man än håller på med... :/ Förresten är Häagen-Dazs sååå mycket bättre, men jag har detoxat och lärt mig överleva utan.

Linda K sa...

l: vad bra att jag inte är nån glassmänniska överhuvudtaget :)

Anonym sa...

Deal! Blir det bra om jag tar "Människa utan hund"? Läser bara pocket pga amning (därför kan jag även äta skamliga mängder BJ - hehe). Svårt att rekommendera bara en BJ när man är besatt ;) Om du gillar choklad så testa Chocolate Fudge Brownie. Peace of Cake är en lite lättare jordgubbsglass. Annars är Cookie Dough god för att det är så knasigt gott med kaksmet i glass. Å, måste ha glass nuuuu....

Missy sa...

Du är galen! Lackleggings och Ben & Jerry´s är ju något av det bästa som kan upplevas. Gärna tillsammans ;-)

Anonym sa...

Jag rekommenderar Cookie Dough och New York super chunky fudge (hmm kommer inte ihåg helt vad den heter men nåt med New York i alla fall) Så jäkla gott!

Anonym sa...

skinnleggings eller lackleggings är ju långt ifrån anus.

Linda K sa...

e: ska införskaffa vid nästa handlingstillfälle. människa utan hund är prima!

missy: OMIGOD! :O

mallis: jag noterar :)

anonymous: öh jag vet inte om jag håller med?

Annie - PD sa...

B&J är nästan den enda glass min stackars mage tål. Mer grädde = mindre laktos.
Den är så god så god så god + att nu finns den även som rättvisemärkt...!

Linda K sa...

annie: kanske för att jag inte är glassmänniska som jag inte känner sug... :)

Anonym sa...

Silverleggings - nej.
Ben & Jerry's glass - ja!

Linda K sa...

nilla: jag har förstått att många tycker det :D

Anonym sa...

Min främsta invändning mot lackleggins är att det verkar så ofräscht att ha det täta och plastiga materialet så tajt.

Kan ingen som bär dem säga om det är så läskigt som det verkar? Rent estetiskt bryr jag mig dock inte.

Linda K sa...

ana: ho ho, intressant aspekt ;)