måndag, maj 7

Första trampet

Piece of cake! Som om jag aldrig varit borta. Platta grodor och bikupor. Folktomt. För varmt klädd. Tyvärr kom jag också på att det är hemvägen som är jobbigast. Ska visst regna också. Fast det är inte helt fel att cykla i regn, då ska man ju ändå hem. Och som vi sa till leda när vi var i flamsirriterande tonåren: Regn är bra för hyn har jag hört *extremjobbigt skrikskratt* Det var i själva verket inte roligt alls, man skrattade så åt allt i den åldern. Gammal och bitter? Tvärtom tvärtom! Ännu inte medelålders och fullkomligt nöjd. Nu vet jag knappt vad jag skriver om längre, adjö.

9 kommentarer:

C sa...

Om man bara ska hem är cykla i regn fantastiskt. Annars så suger det. Det känns som vårregn idag, riktigt vårregn, I like!

Smartasmia sa...

Heja lilla cykelflickan där:-) Jag cyklade igår och min kondis är allt annat än bra märkte jag...:-)

Linda K sa...

carl: håller med! :)

smartasmia: prima motion! :D

Linda sa...

som sagt...här cyklar man året om. ÅRET OM! i norrland, i snö, i minusgrader med vinröda händer. är inte det bra för hyn så vete sjutton.

ps. jag har ännu inte vant mig vid detta faktum.

Linda K sa...

linda: här på rivieran håller vi oss till cykling sommartid :P

Anonym sa...

Själv har man krälat på regnvåt gräsmatta, efter 1 timmes slit i skogen med att jogga runt med stock på axeln. Allt innan halv 8. :) Och vad sjutton är det jag håller på med? Jo, Army Fitness! Rekommenderas till ALLA, men man får inte vara rädd för att skita ner sig, eller stå uppradad laddad och klar kl 6:15. Intresserad?

Linda K sa...

anonym: herregud. gör du lumpen eller? mja, jag är kanske lite för city chic:ig för en gryningstimme i skogen :D

Anonym sa...

www.armyfitness.se En USA-inspirerad träningsform, inte lumpen. City chic, jodå, det trodde jag också att jag var. Rätt skönt att lägga det på hyllan 3 dagar i veckan... För att glänsa lite till: Jag bor 8 mil norr om Stockholm, så jag får gå upp halv 5! :) Behöver jag tillägga att jag är jättestolt över mig själv!

Linda K sa...

anonym: och det SKA du vara, heja heja! jag håller mig nog till cykel, spring och friskis ändå :)