torsdag, maj 10

Bara sport bara sport bara massor utan sport

Igår möttes jag av denna skylt hos en av mina favoritbloggerskor. Sport. Det är för mig ett mysterium. Att utöva det själv - fine. Att sitta och titta på det på tv - jag dör av desperat uttråkning! Det kan ju inte bli menlösare. Kan inte bli tråkigare. Okej kanske om det är hockey och det går j**ligt bra för Sverige och det bara är 3 minuter kvar. Men golf? Fotboll? Pingis? Då tittar jag hellre in i en tom vägg (och dagdrömmer om nån snygg icke sportutövande skådis).

Dessutom, vad mer avtändande än på öl höggradigt berusade män som måste bröla öronbedövande slagdängor i glädjerus eller smärta över ett sportresultat?

Det finns möjligtvis en sportaktigt relaterad sak som jag uppskattar, och det är när sonen skrålar ABLIOBILIBEDICH SLATANINNAINOVITCH!

18 kommentarer:

Annie - PD sa...

Att titta på sport är bara roligt om det går bra för Sverige, och då menar jag väldigt bra, inga silvermedaljhopp räknas.

Sen tycker jag dessutom att det lätt blir fanatiskt och då lägger jag locket på...

Anna ser dej sa...

Så underbart sant! Och underbart skrivet! Så tack för att du fick mig att frusta ut morgonkaffet i en fontän över DN:s kulturdel:D

Kam sa...

Jag tycker att sport bara fick visas på måndagar mellan 11-15. Knappt ens då :)

Linda K sa...

annie: håller med! :D

anna ser dej: ha ha ha! nöjet är helt på min sida, medsyster :D

Anonym sa...

Håller med. Fast golf är najs att kolla på. Serru.

Linda K sa...

katja: den har en förmåga att ta över alla kanaler samtidigt ibland...

polly: golf är inte ens najs att utöva själv enligt min ringa mening :P

Frida sa...

Inte ens min make är intresserad av sport, fatta hur ointresserade vi är av sport i min familj!

Dessutom: hur kan de ta bort Men in Trees och i stället visa sport??

Unknown sa...

Vi glider allt längre ifrån varandra...

Linda K sa...

frida: maken är inte heller överdrivet intresserad av tv-sport, prisa herren! :D

arne: och vi ska föreställa kusiner?

Anonym sa...

Jo, bara lite sport då :)
http://www.youtube.com/watch?v=-ywAp-LQ_UQ

Linda K sa...

knut: kan inte se youtube på jobbet, få rvänta till kvällen .

Anonym sa...

Desto roligare :)

Anonym sa...

hahahaha - hockey är ju livet :) säger sonen iallafall.

Men jag lovar dig - det en sport som är mest värdo att kolla på.

Velodromcykling.

Anonym sa...

Håller helt med dig Linda! Har försökt få min man att fatta att det inte räknas som sport att TITTA på sport, ut och gör något själv i stället! Sportintresserad, ja visst. Jag kan inte föreställa mig något värre straff än att bli tvingad att titta på golf på TV. Jo kanske: att tvingas titta på text-TVs sportresultat...min mans andra hobby.
Den enda sport jag står ut med att titta på är när min son. 5 år, tränar fotboll i knattelaget.

Anonym sa...

Jag förstår bloggerskan PRECIS. Hockey är BÄST!!!! Jag är så vriden att jag t o m sitter i en iskall ishall och kollar varenda hockeymatch för våra lokala förmågor. Det har alltså varit många år av Division Ett... inte så upplyftande. Men vänta bara till hösten - nu har de lyckats ta sig till Allsvenskan! Har suttit och skumpat många, många mil (37 enkel väg) för att se kvalhockey... How sick am I??

Anonym sa...

att titta på pingis tycker jag ibland är som att titta på en konstnär i arbete, eller en trollkarl. en liten boll, ett litet bord, och ändå lyckas dom nästan alltid mirakulöst nog träffa precis på bordskanten. jag bryr mig inte om vem som vinner, jag ser det mer som performance art.
vart jag ska flytta är en öppen fråga. hammarbyhöjden? södermalm? kungsholmen? brommaplan? jag har kollat på lägenheter både här och där.

Linda K sa...

hedgehog: jag tar dig på orden och undersöker inte saken närmare själv :P

petra: ja min egen gullunge skulle jag också stå ut med att betrakta :)

annicab: you are sick, oh so sick ;D

fredrik: så kan man se på det, blir onekligen mer intressant då. god flytt!

Anonym sa...

Hihi, då är det tur att jag valt mitt jobb och du ditt jobb (jag är sportjournalist) :). Själv ser jag just allt och älskar i princip allt (med undantag för typ trav och cricket). I mina förhållanden är jag den som måste se på sporten medan partnern suckar ;). Ha en finfin helg!