fredag, december 8

Ytligheter

Åh våndor. Jobbfest ikväll. Inte mitt jobb, makens. Brukar bli baluns [baluns -(uppsluppen) danstillställning]. What to wear?! Vilken klänning ska jag ha? Ska jag ha klänning? Eller snyggbyxor och bustier? Blir det för svart? Har lite det här tänket (bild hejdlöst lånad från Kerstin utan att be om lov, e de okej?) på byxvarianen:



Eller så blir det klänning, den lilla svarta. Utan något under. Eller jo, alltså. Men ingen top eller blus. Det blir hem och hetspova innan svärföräldrarna tillika barnvakterna dundrar in.

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Såklart att det är okej. Lycka till med klädvalet och hoppas du får kalasskoj. Kram.

Anonym sa...

Men din LBD är ju så fin :)

Anonym sa...

Kör byxvarianten! Supersnyggt!!

Själv försökte jag igår svänga ihop något festligt med mamma-jeans (i och för sig stuprör med höga stövlar)till makens jul-fest. Kände mig inte så party-fin när man såg alla andra i värsta stassarna...Hade ingen lust att köpa något nytt mamma-plagg när det bara är 3 veckor kvar

Anonym sa...

Klänningen är ju jättesöt! Jag röstar nog på den, även om Kerstins collage också är superfint. Dags att katalogisera...

Linda K sa...

kerstin: tack söta :)

annie: ja den är lovely, men jag har alltid klänning på de där tillställningarna. funderar på lite ombyte :)

jessica: mammamagar är jättefina! oj tre veckor, då kan det bli av nästan när som helst ju :D

anna: måste hem och hetsprova... :)

Var dags glimtarn sa...

Byxor och bustier röstar jag p å ; )

Anonym sa...

Knepigt... själv skulle jag känna mig mer bekväm i byxvarianten. Vad du än väljer så hoppas jag du får skoj!

Linda K sa...

var dags glimtarn: mm är himla sugen på det :)

åsa på åsen: mer lättdansat kanske? :)

Cissi sa...

Bustier och byxor - då kommer du känna dig bekväm, snygg och cool - och få toppenkul!

Anonym sa...

Klänningen röstar jag på!
Klänning, alltid, speciellt till fest. Allt blir roligare i klänning :-)