torsdag, december 7

En lunchpaus

Äsch jag såg fram emot schlager-friskis på lunchen, men så var det inte "min" ledare. Det jag istället utsattes för kan ha varit det tråkigaste passet genom tiderna. Inga låtar att nynna med till, inget skönt flyt i passet. Nåja, jag blev svettig iallafall.

En pojke/man/farbror har börjat kommentera hos mig. Han tycker sig veta att jag är ytlig (det är alla så kallade modebloggare) och totalt ovetande om något annat än vad som finns i min garderob... oj vänta nu gick en maska på min strumpa, jag kan inte skriva mer ;)

UPDATE: oj tack för alla snälla kommentarer! Mycket peppande och inspirerande ska ni veta.

32 kommentarer:

Anonym sa...

Hm!
Ibland är du den enda moderelaterade bloggen jag orkar läsa just för att du inte är ytlig!

/Marika

Anonym sa...

Linda K, du är mitt "god morgon" och mitt "god natt". Your mind works in mysterious ways and I just love it!
Du är den roligaste och smartaste blogger lady som finns där ute.

Henriette

Anonym sa...

Ha ha, det där är ju så löjligt att man knappt orkar bry sig längre;-)
Vi har alla både yta och insida och om man sen inte väljer att vräka upp hela sin insida på bloggen så betyder väl knappast det att man är ytlig eller hur?

Jag har precis hittat hit och jag kommer gärna igen!

Kram

Anonym sa...

Ajajaj...när man väl sett fram emot ett härligt och fartfyllt träningspass och det inte är "den ledaren" som det brukar...då ka man lika bra lägga sig och gråta ;)

Linda K sa...

marika: man tackar! :)

henriette: men tack! stolt blir jag :)

mie* absolut guldkant: håller med dig! tack :D

emelie: ja nästan :D

Anonym sa...

Vilken skit-stövel och typiskt manligt....eller ?!

Rör inte vår Linda!!! Mitt fyrljus i tillvaron!

Anonym sa...

Jag är inte speciellt modeintresserad men MÅSTE läsa din blogg flera ggr om dagen för att den innehåller sååå mycket annat roligt :)

Linda K sa...

jessica: ha ha, tack :) tror nog han är snäll men har problem med att respektera andras intressen?

lindie: tack söta :D

Unknown sa...

Herregud! Jag är väl beviset på att man inte behöver vara modeintresserad för att besöka Linda K. Ja menar kolla bara min gaderob.

http://wallins.blogg.se/200406204839_min_garderob.html

Jag vet inte ens vad Tyll är.

Var dags glimtarn sa...

Lek gås, du har hela kitet, the wardrobe, språket, humorn, tutti, kanske sticker det starka solljuset i känsliga ögon.

Och jag kan berätta att Linda K springer iväg på sin lunchtimme helt på eget initiativ och köper en t-shirt till en som hon inte ens känner och lägger den på lådan till "långväga land"! Ytlig? nje ; ))) (dessutom la hon undan den igår på sin lunchtimme!)
Bättre liknelse är ubergenerös!

Var dags glimtarn sa...

Denna handling i dubbel bemärkelse då för att jag tidigare i en kommentar undrat vart hon hittade en t-shirt hon hade på sig...

Linda K sa...

janne: ha ha ha!!! och jag som förklarat om och om igen?!

var dags glimtarn: tack för dom snälla orden, allra raraste :)

Anonym sa...

Precis som några till här är jag inte heller överdrivet modeintresserad men älskar din blogg. Till skillnad från tex. Engla´s Showroom, inget ont om henne men din blogg innehåller så mycket mer och så mycket humor.

Linda K sa...

sara: vad jättekul att höra, tack rara :)

Anonym sa...

Men det är ju så skönt att vara ytlig. Jag njuter all timers. ;D

Anonym sa...

Jeesica e : det var egentligen Du som fick mig att gå igång på allvar med din trötthet på rymdäventyret som pågår just nu samt modetramset. Det är dock följdriktigt att du kallar mig skitstövel bara för att jag inte är en ja-sägare som jamsar med utan säger vad jag tycker.

Anonym sa...

Nisselassen: I rest my case...Jag är agronom med 220 akademiska poäng och en Masters i biologi och ändå kan jag vara trött på Fugelsang just nu..Det är min åsikt som jag också har rätt att tycka. Gillar du inte bloggen eller mig (som är en stor Linda Fan och kommer fortsätta skriva till henne) så har jag ett gott råd: Läs någon annan blogg!

Anonym sa...

Grattis till bloggvärldens allra trevligaste blogg! Mvh/ Mia

Anonym sa...

Jessica e : Jo, du har rätt att tycka liksom jag har men varför skitstövel? Låter inte som om det kom från en akademikers tangentbord ...förövrigt, jag bara beskrev varför jag skrivit som jag gör men det föll tydligen inte i god jord....kan dock inte låta bli att kommentera : Agronom? Biolog? Kan förstå att rymden inte intresserar dig så mycket ....

Anonym sa...

Innan jag måste rusa i väg till jobbet, är redan sen, så måste jag bara säga *suck* att folk orkar kalla andra ytliga på grund av det som blogginnehavaren väljer att skriva i sin egen blogg. Så trött på detta bloggdissing och bloggmobbning! Tycker man inte om en blogg så slutar man läsa den, punkt slut. Själv har jag knappt några läsare, men jag tycker det är ändå roligt att skriva i min blogg. Du LindaK du är min inspiration! Go girl! Bakom din garderob vet jag, som följt din blogg i flera månader, att där finns det en djupt tänkande och kärleksfull och smart kvinna. :) *rusa i väg till jobbet, sura PMS-tanten - jag*

Anonym sa...

Din blogg är den enda jag hittat som är "roligt" ytlig (det är en j*kla skillnad på din och andra bloggar eftersom du är medveten om ytligheten - hur flummig lät inte det, men du fattar vad jag menar..;-))

Dessutom är det en bra blandning av ytliga saker och intelligenta vardagsbetraktelser.

Anonym sa...

Hej,
Jag brukar läsa din block Linda och tycker den är jättetrevlig, både inspirerande, rolig och mysig så fortsätt köra hårt!
Personer som Nisselassen och andra som kommenterar surmulet på din och andras bloggar är mest tragiska. Att säga att "det är demokrati" eller att man får skriva vad man vill på fria bloggar låter mest som en ursäkt för att få gnälla istället för att skapa. Att förändra/förbättra världen sker knappast genom småsynta kommentarer och att lufta såna saker på någons blogg känns lite som att skriva oväsentliga kommentarer i böcker som man lånat på biblioteket...
Däremot ger den härliga och varma ton som du Linda håller i din blogg en trevligare dag för massor av läsare.
Tack så jättemycket för det och din blogg! /Ylva

Anonym sa...

Anonymous : ursäkt eller inte, det låter på dig som om det inte är ok att skriva annat än "politiskt korrekta" kommentarer...är du emot gnälliga insändare till (pappers)-tidningar också?

Anonym sa...

en del män-i-skor ser bara omslagspappret på det fina paketet.dömmer.de går inte vidare och öppnar paketet-och missar alla diamanterna som fyller paketet.puss på min favvobloggare

Anonym sa...

Jag tycker det är jätteroligt när folk går igång så här på en blogg! Genus är ju väldigt viktigt och "modernt" just nu så det är väl bara bra att folk bryr sig och säger vad de tycker.

Det skulle liksom vara så tråkigt och meningslöst om det inte fanns någon respons. För en blogg är väl till för allmän respons? Annars kunde man ju skriva sina tankar i en vanlig dagbok eller i en blogg utan kommentarfunktion.

Anonym sa...

mum : män-i-skor? Är det egen erfarenhet av icke-paket-öppnare?

Linda K sa...

annie: visst är det! :D

mia: tack rara :)

sunflower: tack, vad glad och mallig jag blir :)

linda s: det tackar jag för!

ylva: jag spricker snart av allt beröm, tack gulle :)

mum: puss på min mamma!

anna: självklart ska folk skriva vad dom tycker, därav kommentarfunktionen. Tycker också det är kul. För det mesta. Folk som bara vill provocera för provocerandets skull är tröttsamt.

Anonym sa...

Kopierar över kommentaren jag la hos Loppanlej:

äh - det är bara dom som inte bloggar som skriver sånt dumt! Vi vet ju att det finns en människa bakom varje blogg.

Jag skriver ifos om det mesta - men jag har inget behov av att berätta vilka organisationer jag är med i, hur många fadderbarn jag har etc - bara för att inte få bajs när jag skriver om en finfin Marc Jacobsväska :) Det ena utesluter inte det andra.

Förresten så märker man på ett eller två inlägg om det finns djup bakom det "ytliga". Det finns det både hos linda k och hos dig ju :) Och det är därför man återvänder.

Anonym sa...

Inte bry sig söta, rara Linda K ;)
Du har humor och självdistans, och det (tillsammans med ett uns "ytlighet") är det som gör den här bloggen så fabulous. Ta en skumtomte så känns det gensat bättre!

Anonym sa...

Du ytlig?!?!HAHAHAHAHA
Knappast!!!
Du är allt annat än det!!
*kram kram*

Anonym sa...

*suck* Visst är man rätt till att ha en åsikt men det är ju lite tröttsamt när man tror att en blogg ger en rättvis beskrivning av vem man är. Jag läser din blogg Linda för att det är som att bläddra i den perfekta "damtidningen", lite lagom ytligt så där. Men för den sakens skull så tror jag inte att DU är ytlig. Kram på dig!!

Linda K sa...

alla igen: tack snälla alla. jag hoppas ingen tror att jag är nedbruten eller ledsen över detta. Det är helt ok att folk tycker till. Jag vet att blogen kan var ytlig till och från, men på ett sätt som jag vill ha det och som jag gillar. Känner inte att jag behöver "göra en Engla" (pardon my french), är så pass till åren att jag känner mig trygg med mig själv och det jag skriver. Det är inte hela...äsch nu gör jag ju en Engla ändå ha ha. Puss och kram! :D