onsdag, december 6

En arvedel ångest

Om en timme är det utdelning av konstverk på jobbet. Jag får välja som nummer 20 av 30. Inte så illa. Problemet är bara att jag fått ångest över vad jag ska välja. För det första vet jag ju inte vad som finns kvar när det är min tur, för det andra ältar jag om jag ska välja:
  1. en känd konstnär vars tavla ser helt ok ut men som inte var någon omedelbar favorit
  2. en konstnärinna jag har sedan tidigare och gillar
  3. en lite tavla som jag blev kär i på en gång men som ligger bland dom sista
  4. en cool tavla som andra pratar om och som jag också gillar

Kanske lika bra att vinnarna innan mig plockar några av mina lternativ så att jag får mindre beslutsångest.

Kändisen.


Konstnärinnan sen förr.



Kärleken.



Den coola.

18 kommentarer:

Kerstin sa...

Vi har också en sån klubb - snart utdelning för oss också. Tjoohoo.

Anonym sa...

Kör på "kärleken"!
Personligen gillar jag den bäst. Men eftersom du skrev att du föll för den först, så bör du välja den.

/f.d. konstvetaren Anna

Linda K sa...

kerstin: nåt najs att välja på? :)

anna st: ja man ska ju följa sitt hjärta, inte "prislappen", eller hur? :)

Anonym sa...

kärleken, underbar!

Anonym sa...

Jag gillar konstnärinnan från förr bäst

Anonym sa...

Konstnärinnan sen förr. Lätt. :)

Anonym sa...

"kärleken" !

Anonym sa...

Ja - Kärleken!
good luck :)

Anonym sa...

Jag hade kört 1:an eller 3:an!

Lycka till!

Anonym sa...

hur gör man för att få brev om oddmolly utförsäljningar?

Anonym sa...

Alla utom 1.an
ewac

Linda K sa...

alal: tack tack tack för stödet! ältade in i det sista mellan konstnärinnan från förr och kärleken. And in the end, love conquers all :)

anonymous: jag fick det av en bloggkompis. Lovar att förvarna i tid nästa gång :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Välj den du gillar och som passar på din vägg! Lyllo, jag har aldrig vunnit på konstlotteri. Jag har nog pytsat flera tusen utan att nånsin ha vunnit!

Linda K sa...

linda: japp, så fick det bli, lilla gungarpojken!

Anonym sa...

Många fina, hoppas du får gungpojken, den var ljuvlig..

Linda K sa...

ann: fick den :)

Anonym sa...

Det fanns ingen Rubens man kunde ta? :-P

Linda K sa...

mel e: ingen rubens, ingen picasso, ingen munch...