måndag, december 4

Dan före dan före dan före...

Men fatta att det är mindre än tre veckor kvar till jul! Jag vet inte om jag har insett det riktigt. Höge farao, I´ve got julmarknader att visitera, jobbfester att attenda, tjänsteresor att utföra, lussetåg att blinka bort tårar till, internat att närvara vid, filmer att se, och u name it.

Mest av allt just nu ser jag fram emot min frisör som tar emot mig med öppna armar på onsdag morgon. Gör med mig vad ni önskar, liksom. Hon måste ha hur många kunder som helst och ändå vet hon att jag vill ha mjölk i kaffet, hon frågar hur det är med maken (han klippte sig också där pre rakmaskinen) och med sonen, och är så där hemtrevlig. Alltid när hon ser Carrie i SATC tänker hon på mig, säger hon. Vilken komplimang. Fast hon gapskrattar också och skakar på huvudet åt mina medhavda foton och teorier om hur jag skulle kunna se ut. Den här gången blir det bara toppparna som ryker. Skulle vilja testa sådär Sicilia-blont, men frissan vägrar. Lite ljusare, ber jag. Naturligt är bra, resonerar hon. Och så blir det så. Helt naturligt.

Annat att se fram emot i veckan:
  • makens jobbs julfest på fredag
  • Blidö på lördag
  • fika och Marie Antoinette med kusinerna på söndag


9 kommentarer:

Anonym sa...

Uppdatering: jag fick en cashmirtröja! Jippie! Tillbringade helgen i Sthlm och hittade till min stora lycka en grå fluffig tröja i 100% cashmir, "utvald av M vaB" som du skrev. Perfekt!

Linda K sa...

catarina: nej vad kul! jag har den beiga, gosig värre. grattis :)

Anonym sa...

Visst är det najs att känna sig hemma på en salong så, vi har också ett ställe, där hela familjen klipper sig, och jag fixar naglarna. Där får man alltid kaffet som man vill ha det och känner sig alltid välkommen :)

Hurra för såna salonger!

Linda K sa...

hedgehog: ja hurra! är inte säker på att dom växer på träd?

Anonym sa...

Med tanke på att maken är datornerd, kan det vara så att hans jobbfest är på Gamla tryckeriet i Alvik? Och nej, jag lovar, jag är ingen stalker :-)
Sofia

Linda K sa...

sofia: öh jag vet faktiskt inte var den är än... *fullkomligt förvirrad hustru*

Linda K sa...

sofia igen: nu är jag uppdaterad, det stämmer. ska du dit också?

Anonym sa...

Vad lustigt! Nej, ska tyvärr inte dit. Pratade med en kompis som ska dit precis innan jag såg ditt inlägg och tyckte att jag fick ihop det hela...Men jag har förstått att det brukar vara livade fester så lite avis blir man ju :-)
sofia

Linda K sa...

sofia: du får gifta dig med en "sån" och hänga med nästa år ;)