tisdag, november 7

Weirdos

Läste om Minnas robotchef och kom på att mina kollegor också varit väldigt konstiga, och roliga, idag. Dels uttryckte H sin önskan om att få äta sushi utomhus. Sen höll jag på att skratta ihjäl mig när hon under ett telefonmöte gjorde några sällsamma uttalanden.

Mest mysko var nog ändå chefen. Vi hade precis avslutat en bibliotekspresentation när han knallade in i rummet pratandes i mobiltelefon och ställde sig precis vid en vägg, lutade pannan mot den och fortsatte prata. Vi iakttog honom en stund. Han vred på huvudet utan att lämna väggen med pannan, log och vinkade till oss, och vred sen tillbaka huvudet. Och fortsatte prata i mobilen.

Själv har jag varit fullkomligt normal idag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skrev inte du någonstans att din chef läser bloggen? Han kanske inte alls tycker att chef-skämtet är kul... :)

Anonym sa...

Jag tror dig- du var den enda normala. Det har vi ju sett här i bloggen. ;)

Linda K sa...

minna: jorå han garvade själv åt den absurda situationen. Han är skön på det sättet, totalt avspänd :)

ann: joddelahohoooo! :D

Minna sa...

gud, jag blir alldeles förvirrad när det är en Minna till.

Linda K sa...

minna: men gud, det var inte du! trodde jag :D

Anonym sa...

...äh, kommer inte på nåt att kontra med nu. Men vänta bara ;-)

Linda K sa...

h: väntar... :)