tisdag, november 7

Dubbelt upp

Äntligen är det dags för Grey´s Anatomy. Dubbla avsnitt också. Patetisk som jag är kan det hända att jag får lov att spela in sista avsnittet. Ibland drabbas jag nämligen av sovpanik, att jag inte ska hinna sova tillräckligt. Med en son som tenderar att vakna och leva om blir det lätt sömnuppehåll under natten, och ibland stirrar jag med sömndrucken fasa på väckarklockan och inser att jag har typ en halvtimme kvar att sova innan den piper. 05.15 - det är något magiskt med dom siffrorna.

13 kommentarer:

Cissi sa...

Varför går du upp så tidigt?

Linda K sa...

fröken bokmal: för att kunna jobba heltid och hämta sonen på dagis vid halvfem.

Anonym sa...

Stackars dig 5,15
jag får också sovpanik men jag får sova minst två timmar längre och somnar vid 22. (Hur kul låter det!)
Något annat som är kul
dottern tränar fotboll i Spånga hallen 1 ggr/v. och vad ligger ett stenkast därifrån? BArkaby...
ewac

Cecilia sa...

Jag längtar också så till att det ska börja, och jag ska ju inte upp tidigt imorgon...

Linda K sa...

ewa: you lucky bastard :D

cecilia: njut! :)

Anonym sa...

OMG! Går du upp såå tidigt! Jag som mår dåligt när klockan ringer vid 8.30..jag ska nog sluta med det eh..

Linda K sa...

anna: jag ska tänka på dig då när jag morgonfikar på jobbet ;)

Anonym sa...

jobbar jag det tidiga skiftet så sätter jag ibland klockan på 05.15... vaknar, ställer om den till 05.30 så jag kan vila lite till. (:

Anonym sa...

Stackars dig som går upp sååå tidigt. Men när sonen är stor ser du tillbaks på den här tiden och ler och myser...eller inte

Anonym sa...

Känner igen de där sovtiderna...skaffa en till så får du se... ;)

Linda K sa...

sofie: en kvart kan var guld värd :)

ann: ha ha ha tack för dom tröstande orden :D

daniel: inte omöjligt alls :)

Anonym sa...

Härligt att veta att jag inte är ensam om att kliva just vid det klockslaget!! Fast allra bäst vore det ju om vi båda fick sova en timme till, eller två...

Linda K sa...

åsa påå åsen: eller tre? :D