måndag, november 6

Jag blossar

Har du någonsin varit först in på Systembolaget? Cirkulerat utanför dörrarna några minuter innan dom öppnar? Då känner du igen känslan av desperation och oviljan att möta andras blickar (också desperata eller bara alkisar?). Jag tror jag fick en försmak av torsdag, fast med betydligt mindre folk. Nej inte mindre, färre. Färre folk? Färre människor...MEN SKIT SAMMA DÅ!

Jag plockade på mig några Blossaflaskor, som försvann i rask takt mind you, och gick sen till kassan. Det blev så uppenbart att jag sa rakt ut till kassörskan: Jag är först i kassan på Systembolaget. Hon skrattade bara och sa att det är bra att vara ute i god tid för glöggflaskorna kommer att vara slut snart.

Så om man luktar misstänksamt av lingon i advent kan man ju alltid säga att man har ätit lingonsylt. Ja eller hur för det är ju mer normalt än att ha druckit glögg?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Har du smakat den? Är väl inte så mycket för glögg men drack hallon och blåbärs glögg förra julen och det var mumsigt! Iaf att smutta lite på! Borde ju gilla en med lingon då kan man tycka!

Anonym sa...

Ha ha ha... har du varit på Systemet redan? Kände du gruppgemenskap med alkisarna eller var du en utböling? Har du provsmakat än? Vi behöver en recension.

Linda K sa...

linda och ann: HA HA HA tror ni att jag har korkat upp och provsmakat på jobbet?! :D Till och emd Linda K har sina gränser. Får snällt vänta till första advent.

Jag kände mig...udda.

Anonym sa...

Häpp, jag måste passa på att köpa upp ett lager julöl innan allt tar slut. Tänkte faktiskt också hänga på låset vid Systemet idag men, men...

Linda K sa...

cissi: tar den också slut, julölen?

Anonym sa...

Julölen tar slut ännu snabbare än glöggen... =(

Jag fick faktist tag i en flaska Blossa på lunchen. Skulle jag köpt mer? Nej, behövs nog inte. Det var nästan urplockat i hyllan :|

Anonym sa...

Ja, som mafo sa så försvinner ölen i ett nafs. Förra året lyckades vi bara få varsin flaska Young's Winter Warmer i november. När vi skulle handla till själva julhelgen fanns bara tråkig Pripps julöl kvar. Ska inte göra samma misstag i år!

Anonym sa...

Jag fick gå till TVÅ olika Systembolag för att få ihop de tre flaskorna jag ville ha. Och då var jag där ändå redan klockan 12! Pratade lite med ett butiksbiträde på bolag nr 1 (där jag knep sista flaskan) och hon sa att folk är som galna. Står i kö när de öppnar och köper flera lådor.

Anonym sa...

hahahaha - först i kön på bolaget, det har jag aldrig varit =)

glögg är inte värt det ;)

Emelie sa...

Ohhh är den god??? Jag ÄLSKADE förra årets!
Ha det!

Anonym sa...

haha ja jag har åxå varit inne på systemet tidigt en måndagsmorgon gång.....kände mig skitdum....Fast det är nog inte någon annan än en själv som bryr sig. :)

Linda K sa...

mafo: way to go! :D

cissi: jag är ingen ölmänniska så jag har noll koll på sånt. Bättre lycka i år :)

annica: grattis till dina flaskor! :)

hedgehog: jupp glögg är värt en umgängesstund med alkisarna ;D

emelie: får itne smaka förrän första advent. ha det du med :)

malla: nä det förstås :)

Anonym sa...

haha :)

Anonym sa...

oooh. den var jättegod!! :) helt klart i klass med 03:an som jag tycker varit den bästa årgångsglöggen än så länge.
här ska pimplas glögg :)

Linda K sa...

camilla: he he :)

emma: du tjuvstartar! :D

Anonym sa...

Jag visste det!

Jag hängde på låset för att köpa 06:an men i kassan sa de att de kommer att räcka länge. Knappast. Det har de aldrig gjort förut.

Tur att man var ute i god tid!

Hej förresten! :-)

Linda K sa...

susanne: ja det är bäst att vara på den säkra sidan :)

hej själv!

Anonym sa...

å nu har jag provat den såväl kall som varm. å måste nog säga att den är godast så där lagom.. kall. måste iaf se till att spara en flaska till advent... oooh. svårt

Linda K sa...

emma: ännu en liten fuskare ! :D betryggande att höra att den smakar iallafall, för här sitter jag med 5 flaskor... blev så exalterad i stundens hetta. Tur att vi ska ha glöggpartaj med kompisar framöver ;)