onsdag, november 8

Tidigare H&M-upplevelser

Delar med mig av tidigare designers-hjärta-H&M-upplevelser.

Lagerfeld: tänkte att jag kan väl åka förbi och kolla då. Märk väl att detta var första designerförH&M-tillfället och kännedom om det kaos som skulle komma att uppstå var icke möjligt att inmundiga.

  • Jag valde Hamngatan. Av alla ställen.
  • Jag tog barnvagn med mig. Av alla atteraljer.
  • Jag utdelade med all sannolikhet ett och annat könsord till otäcka Östermalmskärringardamer som trodde sig äga stället.
  • Jag kom, chockad, därifrån med en för stor blus, ett par för stora jeans och en ultimat svart blus.
  • Sonen sov sig igenom eländet. Tur för mamman, i vaket tillstånd hade han väl fått psykiska men för livet.
  • De felaktiga storlekarna sålde jag till en kompis och på Blocket (inte till överpris!)
  • Senare fick jag tag på allt jag ville ha på Blocket till helt ok priser och på H&M där en massa dök upp igen när folk lämnade tillbaka plagg som inhandlats i stundens hetta.

McCartney: mer laddad den gången och inställd på vad som komma skulle. Ryktet gick att det skulle bli ännu värre än Lagerfeld.

  • Jag valde Kista centrum. Ett bra val.
  • Jag bytte ut barnvagnen mot två vänner (ju fler vänner desto fler armar och armbågar).
  • Jag var nästan först in i butiken och kom över ett par jeans, en svart tröja, en konstig nyckelring och en sån där rosettröja.
  • Gjorde dagens goda gärning och skänkte ett par jeans jag inte ville ha till en mamma med barnvagn (minnen från förr).
  • Lämnade tillbaka rosettröjan nån dag senare.
  • Senare fick jag tag på allt jag ville ha på Blocket till helt ok priser och på H&M där en massa dök upp igen när folk lämnade tillbaka plagg som inhandlats i stundens hetta.

Viktor & Rolf

  • ???

20 kommentarer:

Petra sa...

Jag räknar med att komma över allt på Blocket i år! Tänker INTE ge mig ut den här gången!

Linda K sa...

petra: du är klok som en bok! jag har uppenbarligen inte lärt mig ett jota av tidigare år utan ska dit igen :P

Kerstin sa...

Åh, jag börjar gruva mig lite. Men jag ska ha trenchen...

Linda K sa...

kerstin: klart du ska :)

Anonym sa...

Åh nu blev jag helt barnslgt exalterad inför morgondagen. Jag ska följa dramat från burken på jobbet! Lika spännande varje år!

Anonym sa...

Har lunch halv tolv...är nog ingen mening att uppsöka butiken då kanek... ?? (jag bor i Västerås, så kanske inte samma hysteri här...vet inte)

Linda K sa...

hotspot: åh vad skönt det vore att göra så.... Dina tips var förresten toppen!

/Linda utan vett och sans ;)

malla: u go, girl!

Anonym sa...

nä - hu! Jag minns hur det var förra året... tog slut på 30 sekunder i Västerås... Jag kollar på nätet sen istället.

Lycka till, jag ska med spänning hålla tumme för dig o Polly ;)

Linda K sa...

hedgehog: mersi boko! :S

Laila och Johan sa...

Jag lutar mig tillbaka och följer med spänt intresse vad som händer!! Alla detaljer tack! Lycka till!!

Anonym sa...

Smart att välja Kista istället för city-butikerna. Kanske också borde ta mig dit... Hmmm... Fast nä, jag är nog alldeles för bekväm av mig - det blir nog webshoppen nästa vecka istället! :)

Anonym sa...

men alltså. båda gångerna har de ju fått in omplacerade leveranser. och då kan man lugnt vraka och välja några veckor senare. plus att det brukar ha hunnit komma rabattkuponger på valfritt plagg lägligt nog då ;) förresten fanns det kvar Stella-plagg på sommarrean. så hypen är onödig. p&k

Petra sa...

Nej, jag är inte klok. Jag är tokpank! :)

Anonym sa...

Vilken kul sammanfattning. Själv har jag inte hängt på låset någon utav de tidigare gångerna men imorrn så känner jag att jag måste dra mig dit, det finns en sak som ska bli min. Hoppas jag. :)

Polly sa...

Det låter ju som om vi får det lugnt i morgon, eftersom det bara verkar vara vi som ska dit. Bra. Jag är redo! :)

Linda K sa...

loppanlej: tack rar :)

diana: borde jag också göra...

h: du har rätt men jag är ohjälplig ;)

petra: tillika klok :)

anna: tummar hålles! :)

polly: it´s you and me baby! :D

Anonym sa...

Jag vässade armbågar, kjolen ska bli min. Sådeså. Lycka till vapensyster!

Linda K sa...

maria: dito bandito! :D

Anonym sa...

Hahaha! Underbart med sådana minnen, de är ju för roliga. Spännande det ska bli imorgon :D

Linda K sa...

mimo: urr ja :S