tisdag, november 7

F*n vad det rimmar

Men snälla Martin Stenmark. Skrev du den på fyllan eller i sömnen? Och varför la du till en refräng som är omöjlig att inte sjunga med i?

Jag vill kasta loss,
och lära mig slåss.
Raka av allt hår,
och bäras ut på bår.
Ta tjuren vid hornen,
och hålla dom hårt.
Bita på sanningen,
Och kväva all gråt.

Jag kommer inte heeeeeem ikväll...

Jag gillar coola Minnas tolkning av samma låt:

Jag sitter på en båt
och spelar min låt,
vinden blåser hårt
och det är så svårt.

13 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahahahaha. Tack för dagens första garv...

Linda K sa...

kerstin: de nada ;)

Anonym sa...

Jag har åxå undrat om han skrev den på fyllan, vad fin du är i dag, är Filippa K bältet nytt? Skitsnyggt.

Anonym sa...

HAhah fast jag kan inte låta bli att gilla den ändå! :)

Anonym sa...

Har också beklagat mig högljutt över att en så snygg man skriver så töntigt, fick då reda på att det tydligen är Johan Kinde som varit full eller trött när han skrev texten :-)

Minna sa...

Hehhehe!!!

Linda K sa...

camilla: tack! nä det har hängt med ett tag, köpte på rea i somras (såg det på barkarby outleten också i helgen). men jag kom på att jag kan "knäppa" det på ett nytt sätt så att det hamnar i midjan i stället för på höfterna :)

malla: ja det är ju det, jag skyller på den trallvänliga refrängen och låtsas inte höra alla konstiga rim ;)

karolina: må så vara, men det är ändå herr stenmark som valt att sjunga :D

minna: hahaha!! :)

fruitcocktail sa...

Haha Ja man kan ju undra hur mycket "hårt" arbete som ligger bakom den där texten:)

linda m sa...

ha-ha-ha.. oslagbart!!

Anonym sa...

hahahahaha - ja, den låten är i klass med Sommarparty på stranden, kom och dansa i sanden... =)

Linda K sa...

fruitcoctail: :D

linda m: :D

hedgehog: här finns allt som vi vill ha - gänget och du och jag! :D

Anonym sa...

Jag kan inte hjälpa det, men jag är helt såld på den låten. Den är verkligen väldigt speciell.....

Oj...jag måste nog nästan härma dig och skriva ett inlägg om den låttexten. Men det får bli imorgon, nu är det dags att sova.
Ha en bra dag i morgon :)

Linda K sa...

mocca: ser fram emot att läsa den :) Detsamma!