onsdag, augusti 8

Hur stava?

Jag måste fråga. I eftermiddags kände jag att jag måste röra på fläsket. Det var liksom för klibbigt för att springa, så jag tog en mycket rask promenad. Ni vet med våldsamt svängande armar och en hiskelig takt. I träningskläder, vilket behövdes eftersom jag var genomsvettig en timme senare.

Det ser ju en smula löjligt ut att svänga så där med armarna. Åtminstone känns det rätt fjånigt. Så jag tänkte att jag kanske skulle haft stavar. För det är det väl inte töntstämpel på längre? Och därmed min undran. Kan man ta vilka stavar som helst? Skidstavar? Eller blir man totalt utskrattad av proffsen då? Som dom där tanterna jag mötte som rusade fram med sina.

Om man skulle bli en märkesstavbög? Ser mig själv gå in på Louis Vuitton och säga: Ursäkta mig min herre, men för ni stavar?

20 kommentarer:

Minna sa...

Vill bara säga hejohallå till dig, som jag nu har döpt om till "inläggs-kulsprutan"!

Linda K sa...

minna: hallå min sköna! ja med modem kopplar man liksom intensiv-upp-sig och då gäller det att skriva av bara *** ;)

Anonym sa...

Jag tycker nog stavar är värre än flängande armar så jag röstar på "flaxet"

Anonym sa...

Jag röstar med på flaxet. Tänk att fåse Linda gå med LV stavar. *ASG* *harkel* Ja! :-) varför just märkes stavar? Du kan väl ta två trädpinnar ur skogen!? haha ;-)

Sandra

Anonym sa...

Stavar, nej det tror jag inte. Appsolut inte.

Anonym sa...

hahaha..jag röstar på utan stavar men om du skulle hitta några coola märkesstavar är det viktigt att du ställer in dem med rätt längd ;) Jag var bara tvungen att googla lite och hittade denna länk http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=181&sSideNavn=Vistip&nyhedid=8307

Linda sa...

stavar är skönt när man lärt sig tekniken, men bäst ändå är flaxandet, men med musik i öronen för då glömmer man liksom bort det. själv kör jag med viktmanschetter runt fotlederna för att öka intensiteten.

shit, vad seriöst det verkar. är det verkligen jag som skriver?
/Nattugglan Linda

Mie sa...

Jag har gått på "stav"kurs, jag har stavar och jag har tänkt... Men jag känner mig löjlig.. Löjligt eller hur;)

Anonym sa...

Stavar är grymt bra. Man får en riktig genomkörare av både ben och överkropp (om man gör rätt). En snabb promenad kan inte ersätta den träningen. Klart man känner sig lite töntig men jag måste säga att jag känner mig töntigare när jag flaxar. :) Visst går det att ta skidstavar men då måste du dels ta bort plastringsmojängen och dels sätta på gummipluppar längst ned. Enklare då att köpa nya, då kan du dessutom få ställbara.

Anonym sa...

Jag har viktmanschetter på armarna, ett kilo på varje arm. Då räcker det att flaxa lite lagom för att det ska kännas att det ger nå´t. Dessutom får man snygga armmuskler av det ;o)

Anonym sa...

Jag brukar ha enkilos vikter eller så finns det manschetter som man trär in handen i.. klart bättre och smidigare än stavar om man går på varierande underlag!
Jag har aldrig gillat träning som innebär en massa extra träningsredskap, bättre att ha så lite som möjligt, helst bara sin egen kropp, för att kunna fokusera på andning och musklerna. (Det sista lät ju riktigt proffsigt..)

Linda K sa...

alla: oj, stavar låter ju jätteavancerat! behöver man gå kurs? hantlar kanske är lättare. tack så mycket alla för tips :)

Smartasmia sa...

Hehehehe...nu blev jag rädd...visste inte att det var så seriöst...fast efter att ha mött några stavande damer här på ön börjar jag inse allvaret. Varför stavar så få män, egentligen?

Anonym sa...

Här stavar vi bara, då den obligatoriska skidveckan är. Och jag är lika jäkla barnsligt rädd varje år. Fart - skidor - och Angelica är inga bra matchning om jag säger så.. Så stavar vi varje dag, men dock i bloggen! ;)

Anonym sa...

inläggen flödar verkligen fritt här, tänk att stavar var ett sånt hett ämne. synd att sex and the city slutat gå, annars hade man säkert få se carrie och charlotte på fifth avenue med sina nya stavar från manolo blahnik.

Peter sa...

Linda, jag förbjuder dig att använda stavar. Du är inte där ännu. Jag är inte där ännu.

Anonym sa...

det är skönt att gå med stavar, speciellpå ojämn mark tex. i skogen. de hindrar säker en och annan fotvrickning.40% mer muskelarbete än vanlig gång och lättare-har jag sålt grejen? du får en 2-minuterskurs av mig,mer avancerat är det inte. kram

Anonym sa...

Finns det NÅGON som kan gå som man ska göra med stavar?! Jag vet inte hur många tekniker jag sett. Värst är de som ser ut att kolla om asfalten framför dem är tjock nog att gå på innan de tar nästa steg...

Jag ska inte uttala mig om du ska eller inte ska gå stavgång. =)

Anonym sa...

Ha, ha, va kul att du tog upp denna frågan! Jag impulshandlade stavar för ett par veckor sedan när vågen visade "all-time-high", men har inte vågat använda dem ännu. Jag är så himla rädd att se töntig ut! Har försökt övertala folk i bekantskapskretsen att också införskaffa stavar (så jag får tönt-sällskap) men de bara skrattar åt mej... Endera dagen SKA jag testa dem, får väl smyga ut efter mörkrets inbrott...

Linda K sa...

smartasmia: dom har väl inte insett dess coolhet? ;)

angelica: stavning värre! ;)

fredrik: men du! det kommer ju en långfilm! vi får hoppas på den ;)

peter: HA HA HA. ok, vi väntar ett tag till du och jag.

mum: ok jag är på! får jag ta med mig peter? ;)

mafo: ho ho. när jag bestämt mig är du den första jag ska meddela :D

anna: u go! jag tycker det det häftigt och sportigt ut :D