måndag, januari 8

Taskiga tips

Utmanad av underbaraclara att lista det sämsta sminktricket/skönhetsknepet jag någonsin delgivits. Här ska jag skriva ner det när jag klurat färdigt:

UPDATE: Ok, here goes. Jag är ingen enorm smink- och skönhetsfantast, men något har jag väl att komma med.
  • ett kasst tips tillika försök som tillämpades i min ungdom. Jag kom på det alldeles själv, nämligen att man skulle kunna eliminera fräknar med aceton. Men hur jag än gnuggade satt dom kvar. Nu för tiden är jag rätt nöjd med mina prickar.
  • liksom underbaraclara försökte jag mig en gång på olivolja i håret. Av nån anledning lät jag det sitta i när jag åkte iväg för att hälsa på en kompis. Måste ha sett hiskeligt ut. Ett rent h-vete att få ur oljan ur håret sen också. Märkte absolut ingen skillnad efteråt.
  • i ungdomen var ett "sminktrick" tyvärr the more the merrier. Den knallblå kajalen satt spacklad runt ögonen. Att man inte fick en ögoninfektion?

Japp det var min lilla lista. Får se om jag kommer på fler otäckingar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sprayat sockervatten i håret och fönat det. Min förebild var ju Gigi Hamilton (-86 el.87) Inte så snyggt när håret torkat och det blev vitt, såg ut som mjäll. Omöjligt att tvätta bort också! Klibbigt värre...;(
Btw- jag hade också blått runt ögonen. Hur snyggt tror du det var på en skala??

Laila och Johan sa...

Jag försökte bleka mina svarta ringar under ögonen med... citron. WHY?

Linda K sa...

ann: HA HA HA !!!! :D

loppanlej: hi hi , lite samma tänk som jag och acetonet kanske? :D