torsdag, januari 25

Whatever

Alltså den här listan funkar inte alls på mig. Just därför gör jag den och ananlyserar sönder den totalt. Har sett den på en massa bloggar, kopierade den hos söta Nippertippan.

  • Scarf eller Turban (jag har ju en publik att tillfredställa ;)
  • Bruuns Bazaar eller Mads Nørgaard Mikkelsen
  • Hög klack eller Ballerina (ingen normal kvinna kan välja en av dessa)
  • H&M eller Hermés (vadå vad jag helst vill ha? Birkiiiiiiin!)
  • Förklädesklänning eller A-linjeklänning (men det är bara för att jag inte hittat någon förklädes än)
  • Edith eller Paddington
  • Stenar/kristaller eller Nitar
  • En-axel-klänning eller Tubklänning (går så sällan på galatillställningar, och till och med jag tycker det blir lite mycket med något av alternativen en finfredag i biblioteket)
  • Neon eller Pastell (med måtta, jag upprepar; med måtta. tänkte inte se ut som modellerna i H&M-katalogen)
  • Kroppsnära eller A-linjeformat (beror på plagg, men A:t är sött)
  • Pyton eller Leopard (jag har köpt leopardleggings! får se när jag vågar använda dom...)
  • Modeblogg eller Modemagasin (båda är livsnödvändigt)
  • Baddräkt eller Bikini (jag har ju skaffat en kombi!)
  • Chloé eller Cacharel (vill ha båda! un masse!)
  • Blommigt eller Prickigt (inte tillsammans men gärna båda var för sig)
  • Guldmetallic eller Silvermetallic (får se vartåt jag lutar i sommar...)
  • Tighta byxor eller Vida byxor (ja tack båda)
  • Sportchic eller Lyxhippie (kanske, eller jag vet inte... eller vadå?)
  • 90-tal eller 80-tal (flyter helt samman för mig i en enda diffus röra... anything goes)
  • Techometallic eller Romantiskt

Har ni förresten mäskt att jag börjat skriva rubrikerna på engelska alltmer? Töntigt eller tufft? ;)

12 kommentarer:

Anonym sa...

skittufft - jag tror jag ska börja med utländska också- latin kanske - eller franska. Eller spanska ;)

Je suis en peu fatigué. Oui.

Anonym sa...

det var väl den som kerstin skapade från början om jag inte minns fel?

Minna sa...

Tufft! (med the englisch rubrics alltså)

Anonym sa...

I dag ser du ut som jag gjorde på min intervju häromdagen! Gud så snygga vi är/var! :)

sa Polly

Anonym sa...

Very tufft :-)

Anonym sa...

hahaha :D Bra listning!

English är alltid cool. Det vet vi, all of us.

Anonym sa...

Äsch, så många rubriker på engelska är det väl inte? ;) Ombyte förnöjer väl? Bra med blandning!

Anonym sa...

Engelska, svenska.. whatever - bara inte svengelska!

Anonym sa...

Ja, hur ska man kunna välja mellan Höga och läckra klackar och ett par söta och sköna ballerinaskor?!
Hade jag heller inte klarat av!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Anonym sa...

Appropå din kombi (baddräkt), som jag så fint har apat efter. var lite försiktig med den. Sista dagen på semestern så stacka jag fingret rakt igenom tyget när jag skulle ta av mig den. Inte så tålig som man tror... :(

Kerstin sa...

Hihi - det jag som gjorde listan :) Stolt som en tupp :) PUSS.

Linda K sa...

hedgehog: ja e me fattigé, efter denna dagé... :P

sicilia: så var det säkert :)

minna: cool att va tuff :P

polly: mnsann! klart du får jobbet :D

fru hjelm: tack så much!

annie: :D

nannis: japp blandat e bäst :)

ellinor: håller mig till det ena eller det andra då :)

sophie: omöjligt! såg dig i VR, vad mycket fint! och DU ser jättefin ut :D

anna st: nämen! vad trist. tycker du ska reklamera den!

kerstin: tänkte väl, en typisk kerstin-lista :D