onsdag, januari 31

Litterär utmaning

Oj jag glömde min utmaning, förlåt. Fem böcker jag skulle upptäcka igen för första gången. Jag läser aldrig om en bok, känns menlöst eftersom jag ju har upplevt den en gång och eftersom det finns så mycket oläst "out there" att sätta tänderna ut. Men här kommer listan:
  1. Den långa flykten av Richard Adams
  2. Mrs Dalloway av Virginia Woolf
  3. Talismanen av Stephen King
  4. Den hemliga historien av Donna Tartt
  5. Allt av Joyce Carol Oates utom Älskad saknad

9 kommentarer:

Anonym sa...

håller helt med dig att när det gäller att läsa om böcker.. funkar inte för mig heller.. den Långa flykten är helt underbar! nice choice!

Linda K sa...

em: kläste den när jag var tonåring men jag minns den fortfarande som den bästa bok jag läst :)

Laila och Johan sa...

Min syster lånade mig "den långa flykten" och även jag kom att älska den! När jag läste Tartt´s bok var jag inte kontaktbar...

Anonym sa...

Apropå Mrs Dalloway så går Timmarna ikväll kl. 21.30 på kanal 1!

Linda K sa...

loppanlej: god smak :D

nannis: såg det! har den på dvd och har sett den otaliga gånger :)

Anonym sa...

Virginia Woolf = stor favorit!

Linda K sa...

helenamariacecilia: mmm hon är grym :)

Annie - PD sa...

Ah - den där utmaningen är jag med på... :)

Linda K sa...

annie: jaaaa! :D