torsdag, januari 18

Hemmajobbardag

Och tack för det, för även om det inte blev alltför sent för min del känns det välbehövligt att sitta i pjamas och morgonrock rätt länge idag.

Naturligtvis var det jättekul igår på Tjuvlyssnatfesten. Fullt av kända och okända ansikten. Vin och tilltugg (fast jag kunde inte äta ett enda tilltugg efter de enorma portioner jag Sara, Sandra och Viktoria fått i oss på Ljunggren innan). Jag är inte direkt hänger-ute-på-coola-ställen-varje-helg-typen, så det kändes ultimat att mingla runt med ett (två, tre...) glas vin på Weekday bland alla människor och alla kläder (ja, kläderna hängde framme!)

Drar mig till minnes följande ansikten (säkert var det fler men min hjärna är lite ljum):

  • Hedgehog - ja henne såg jag nästan hela tiden. Väl medvetna om våra listplaceringar kunde vi riktigt känna hur respekten för oss i lokalen liksom dallrade. Inte många vågade komma fram. Vi var coola.
  • Viktoria. Som var där som Viktoria. Jättekul att ses.
  • Sandra. Också kul att ses.
  • Lindisen. Hastigt och lustigt. Jag var ju tråkmåns och skippade efterfesten, hoppas det var kul!
  • Anna. Jag vill också ha mage!
  • Malin. Jag vill också vara mammaledig!
  • Kerstin. Åh vad kul! Vi bara flirtade med varann hela kvällen :D
  • Mia. Jag fick min utlovade kram :)
  • Peter. Skål :)
  • Sessan. Hej igen!
  • Mimo. Hej hej!
  • Hanna Fridén. Kom aldrig riktigt fram till henne. Det är hon som gjort det coola omslaget till Tjuvlyssnatboken.
  • Sigrid. Helt omsvärmad av tonårsflickor hela kvällen. Jag beundrade henne bara på avstånd.
  • Galmourprinsessan. Hon hade ingen aning om vem jag var och frågade lite i förbifarten bloggar du också eller? Talk to the hand svarade jag. (Nä det gjorde jag såklart inte, förlåt. Hon kan väl inte rå för att hon inte upptäckt mig. Än.)
  • Fredrik Virtanen. Han som ut som...vanligt.
  • Ja just ja, hälsade visst på nån Daniel (eller var det David?) också. Han vann visst nån sångtävling på tv?


Tack Damon och Gloria för en kanonkväll!


27 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft kanonkul! Jag röstar för shoppingblogglunch eller något annat långt ord nästa vecka ;)

Anonym sa...

David, Daniel - så många namn att hålla reda på.
Speciellt när man ska vara PRIVAT också.
He he he.
Trevligt å ses!

Anonym sa...

Glamourprinsessan - en diva? Fnys, säger jag!

Minna sa...

Och jag som är ditt största fan var inte där... jag satt hemma på kammaren och ritade en idolbild på dig som du ska få när vår internetkoppling har fixats. Hahahah.

Kerstin sa...

Flirt flirt - blink blink :)

Linda sa...

*suck* vad är väl en bal på slottet...

Anonym sa...

ja fy vad coola vi var, när vi var privata hahahaha

Linda K sa...

maria: det låter ju aptrevligt! :D

sandra: ja dom där småkillarna kan man ju inte hålal reda på ;) nu vill jag skaffa din bok!

ida: jag tror hon är rar. Hon såg lite ensam ut igår :)

minna: DU ÄR MIN IDOL! :D

kerstin: flirt flirt ;D

linda: alldeles uuuunderbar! :)

hedgehog: respekt :D

Anonym sa...

Ja, varför tror du jag stod och spanade in dig från avstånd. Jag var ju helt paralyserad av din coolhet. Vågade inte på nåt sätt närma mig dig och ditt posse. Tur att du världsvant släppte in mig när du skulle gå. ;) Kul att träffas, Linda!

Linda K sa...

peter: ha ha ha! men du är ju "in the gang" liksom. Också cool :D Dito!

Anonym sa...

Låter som en toppenkväll :D Kul att träffa alla IRL...

Anonym sa...

lyllos att vara hemma. men det är du väl värd efter blankett-marathonet igår. ses kanske imorgon då. ciao!

Anonym sa...

Jag ville också ha varit
där ;(
Glida omkring och umgås med bloggkändisar ;)

Linda K sa...

annie: det var... lite overkligt. och illkul!

sicilia: det är jag värd :D

ann: helt klart kul!

Anonym sa...

Alla som var nåt var där. Det är tydligt att man inte "är" nåt, buhuhu. :(
Men man får väl bli!

Är det straffstavning där på Galmourprinsessan för att hon inte kände till dej? Hihi

Anonym sa...

Tack för en supertrevlig kväll!!
Var så roligt att få träffa dig!
Trots att jag var där och var privat ;))

Anonym sa...

Amen! Varför kom du inte till efterfesten??!! :)

Linda K sa...

salt: du är ju slat! inte fy skam :)
nä det är bara jag som inte kan stava ;)

victoria: jag avprivatiserade dig där ett tag, sorry :)

petra: jag hade druckit nog, jag var rätt nöjd med kvällen och jag skulle upp i morse och jobba. Och jag är så vuuuuxen ;)

Anonym sa...

Åh vad jag blir ledsen att jag inte kunde få stå med på den listan...ibland hatar jag bara att jag har ett jobb....så sjukt onödigt... Hoppas jag får tillfälle att träffa fru Linda K någon annan gång!?!?!

Linda K sa...

hotspot: hoppas få träffa fröken hotspot vid först bästa tillfälle :)

Anonym sa...

Shoppingblogglunch! Jaaa! I'm SO there! Jättekul att träffa dig igår igen Linda! Synd bara att det blev en sån snabbis..

Karolina Lassbo sa...

Oj sorry, hade jag bara sett bloggens layout istället för dig så hade jag vetat att du bloggat. Men nu såg jag ju bara dig, vilket i och för sig inte är så bara! =)

Linda K sa...

lindisen: dito! :D

karolina lassbo: aha jag är redan upptäckt ;D kul att se dej!

Anonym sa...

Hej, du med barn och tydligen intresse för böcker kankse är intresserad?

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=38133689

Linda K sa...

anonymous: se där se där, tack för tips. har faktiskt aldrig läst narniaböckerna själv, kanske vore på tiden... :)

Anonym sa...

tyst läsare här, första gången jag kommenterar. :) såg dig också! fast jag stod bara utanför i några minuter, jag var inte bjuden. såg även hedgehog och damon. och andreas viklund kom ut och hälsade på mig i förbifarten!! nu måste jag börja blogga så jag får vara med på sånt här i framtiden!! :)

Linda K sa...

linuslusen: åh! jag beundrades (eller nåt) på avstånd, vad spännande! Nästa gång får du heja :)