lördag, januari 13

Klick

Mina kameror passerar revy:
  1. en "vanlig" kamera såklart. Satt på en berghäll vid vattnet, och plötsligt hörde jag ett hasande läte. Det var kameran som var på glid nerför berget. Sen sa det plopp, kameran kom opp, men var ej längre hel (till tonerna av far jag kan inte få upp min kokosnöt såklart)
  2. också en "vanlig kamera. Den mötte sitt öde på språkresa i Tyskland. Kanske inte hundra procent nyktert...
  3. ytterligare en "vanlig". Tror den ligger i en låda nånstans, för vem orkar framkalla film och dessutom vänta med att få se fotona tills man öppnar påsen?
  4. första digitala. Liten och vacker. Tappades bort ute en gång men kom tillbaka. Tappades ytterligare en gång, den här gången i golvet. Döden var ögonblicklig, jag tror inte den behövde lida. Amen.
  5. inväntar en födelsedagspresent....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vanliga kameror är klart ovärda. För typ två-tre år sedan hittade jag en filmrulle som jag lämnade in. Det var bilder från mitt konfirmationsläger :) Jag var inte snygg.

Linda K sa...

hedgehog: HA HA HA !!!! underbart :D