lördag, januari 20

A B C D...

Äntligen fick jag tillfredställa mitt närmast oanständiga behov att skapa ordning och reda bland dvd-filmerna. Som länge legat huller om buller och oöverskådliga i en garderob. Nu har vi nya skåp speciellt för filmerna, och jag fick sortera i alfabetisk ordning. Med mitt yrkesval följer en stor förtjusning över just var sak på sin plats. Behöver inte vara alfabetiskt. Som bekant står böckerna i våra hyllor i färgordning. Men filmerna får finna sig i ABC (du e mina tankar....)



Upptäckte ett gäng filmer jag helt glömt bort. Jag ska se Blinkande lyktor nu. He he.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg-Määds igen! he he

Linda K sa...

ann: he he ;)

Anonym sa...

Jag har upptäckt att ofta när jag sorterar hamnar sånt jag gillar brevid varandra; bästa böckerna på samma hylla, favoritfilmerna brevid varandra och gärna i mitten. Lite synd om de som hamnar ytterst eller på en hylla långt upp.."jag tycker inte så mycket om er!!" :)

Anonym sa...

åh, den är en av mina absolut favoritfilmer. Måste se igen!

Anonym sa...

åh,jag har länge funderat på att ställa mina böcker i färgordning. Kan du inte posta nån bild på hur det ser ut?

Anonym sa...

Åh, vi försöker just nu lösa problemet med våra hundratals filmer som ligger ihoptryckte i kartonger. var har ni köpt skåpen och för hur mycket? I love! :)

Anonym sa...

jag gillar också att ha ordning och koll på grejer.hemma har jag en liten bok som jag har numrerat sidorna i-och motsvarande nr-lapp på kasetten

Linda K sa...

åsa: så kan jag också bli med prylar, att det är synd om dom... :P

mary: en goding. man må finne sitt dup!

anonymous: tror faktiskt det finns nånstans på bloggen. ska leta...

elin: dear old ikea:s köksskåp!

mum: då har man kollen :)

Anonym sa...

jaaa, lite ordning är inte bara snyggt utan oxå praktiskt.
Är inte fullt ut så yrkeskadad biblomässigt hemma, men när jag är ex på ngn loppis som inte har ordning i hyllorna såå kan det itcha till i fingrarna!

Linda K sa...

mimmi: hi hi, börjar du ordna lite då? :D

Anonym sa...

Jag har mina skivor sorterade i bokstavsordning och gillar hur helt olika artister hamnar bredvid varandra. Som nån sorts organiserad slumpmässighet, med hiphop intill klassiskt typ. Antar att det blir samma med filmer.

Linda K sa...

ester: helt klart lättast med alfabetisk ordning i hitta-syfte. Gillar också hur blandningen blir :)