fredag, januari 26

Ett spratt har spelats mig

Som sagts en eller två gånger förut är min älskade make rätt nördig när det gäller det datoriserade. Bland annat loggar man in på datorn hemma med sitt fingeravtryck istället för lösenord. Igår ominstallerade han hela datorn, så jag fick lov att "trycka om" mina fingrar. Pekfingret en, två tre, fyra gånger. Sen samma sak med andra fingret. När jag var klar sa maken:

- Och så tittar du in i webbkameran nu så att ditt öga också registreras.

Jag gjorde så, och insåg i samma sekund att jag är en idiot. Kameran var inte ens på, och varför i hela fridens namn skulle min blick registreras där? Och om det rådde någon som helt tvekan om mitt digra misstag var det bara att vända sig om och se mannen i mitt liv ligga på golvet och skratta ihjäl sig.

Men han blidkade mig sen med biljetter till Grammisgalan på tisdag. VAD HAR MAN PÅ SIG PÅ EN SÅN!?

15 kommentarer:

Anonym sa...

*asgarv* Förlåt att jag skrattar men det var rätt kul. Och jag hade också gått på det först. :)
Sen funderar jag på om JAG behöver gå på den där shoppingavvänjningskursen, jag brände precis 800 spänn på barnkläder på.. 5 minuter. *host* Och så köpte jag en kappa och en väska... också...

Linda K sa...

lena: ja nu efteråt kan jag också skratta :D

barnkläder är ALLTID legitimt! Slinker det med nåt annat är det bara en bonus ;)

Terése sa...

Hi hi, påminner om min sambo, han skulle lura mig på samma sätt och jag skulle gå på det. ;)
Häftigt att gå på grammisgalan!

Camillas lockar sa...

Första tanken: Alltså, du skojar med fingeravtrycken, va? *skrattar*

Andra tanken: Moahahahaha! Jag hade gjort likadant!

malla sa...

Wow, rena rama agentfasonerna hemma hos er ju! Inte undra på att du måste gå och lyssna på Mads! ;)

Linda K sa...

terése: sabla män ;) mmm det ska bli kul!

camillas lockar: blodigt allvar! :D jag vill gärna tro att jag handlade innan jag tänkte...

Linda K sa...

malla: ja eller hur! :D

Anonym sa...

jag säger bara WOW att få på grammis-gala, det vore ngt för den östgötske lantlollan!
Kul!!!!Du hittar säkert ngt att ha på Dig annars, ja du vet, ett utmärkt sätt att få gå och shoppa
:-)
Data säkerhet, hmmm ja Ge din make ett minus på hans konto!

Unknown sa...

HaHAHAHAHA Å herregud vad roligt!

Din man är en hjälte! Humor humor.

Linda K sa...

janne: ska du säga... man! ;)

Anonym sa...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha - sorry, jag har haft party med tolv 13-åriga tjejer, så jag är lättroad ;) shit vilken rolig make du har

Anonym sa...

ha ha kul som f*n!Tur att han hade ngt att blidka med!

Linda K sa...

hedgehog: ja nu tycker jag också det var rätt komiskt, men mest för att jag var så korkad ;D

ann: japp, han singlade fram biljetterna helt coolt sen :)

Anonym sa...

Om jag vart du med din fräscha body hade jag haft på mig ett par tajta gärna lite glansiga byxor (läs tajts) och en body med urringad rygg - sofistikerat sexig kallar jag looken men tidigt 90-tal går också bra. I vilket fall - perfekt för cool grammisgala.

PS nu när jag tänker på det är det precis så Olivia ser ut i finalscenen i grease.... Så vill jag se ut just nu iallafall :)

Linda K sa...

hotspot: smickrare där! :*) Fattar precis Olivia-looken, toksnyggt! har tyvärr ingen sån body, däremot har jag köpstopp... får se vad garderoben har att erbjuda :)