onsdag, januari 31

Prima ballerina

Läste just ett inlägg hos Sophie om ballerinor. Skorna alltså. Om guldiga, silvriga och alla möjliga färger. Härom dagen visade Linda upp ett par underbart ärtgröna. Sara la beslag på ett par svarta med rosa foder. Hotspot visar leoparder.

En sak är säker: vi vill ha vår! Vi vill stoppa fötterna i ett par prima ballerinor och flanera på bar mark. I solsken. Med eller utan vristrem, med eller utan toe cleavage, med eller utan metallicfärg.

Optimisten i mig säger: Det är bara en tidsfråga!

16 kommentarer:

Anonym sa...

amen!

Yogamamma sa...

jag missade grammisgalan, men uppdaterade mig här, hos dig
O jäklars vad snygg du var....
:)

Linda K sa...

linda: helig heeelig...

baby or not: tack söta! det var en upplevelse :)

Doris och Rita sa...

Ballerinas, ja tack! Men utan toe cl... , kan ens inte skriva ordet utan att få rysningar. *brrrah*

Anonym sa...

På mitt arbete har de flesta fula birkenstock liknande tofflor inomhus, jag kör ballerinas för att de passar bättre till kläderna (smala jeans och dyl), som är sköna att gå i och ja helt enkelt inte får en att känna sig lite sötare bland alla "jagvillintehaminafinakläderpåjobbetifalljagsmutsarnerdom" människor. Väldigt typiskt på min arbetsplats.

Linda K sa...

asha: ha ha ha, ojdå. för att det låter otäckt elelr för att det ser otäckt ut? :)

miah: när ska man annars ha sina fina kläder? på kvällarna? helt rätt med ballerinor på jobbet :)

Anonym sa...

Jag köpte de där svarta med blommor på skopunkten i fjol. Och inte har jag använt dem en endaste gång för de klämmer och skaver utan dess like! (Brukar uthärda mycket för snygga skor, men dessa GÅR bara inte!) Sen har jag ett par vita ballerinor också som jag heller inte kan ha mycket... mina fötter är nog inte skapta för ballerinor, eller om inte ballerinor är skapta för mina fötter! Synd på snygga skor...

Linda K sa...

åsa s: otur! satsa på ett par riktigt mjuka i skinn som formar sig efter foten och låt dom kosta lite mer kanske?

Anonym sa...

Och jag menade att dom får mig att känna mig sötare, inte inte.

Anonym sa...

Inte de svata med blommor, men de andra ÄR ett par dyrare i bra kvalité... så det är inte där skon klämmer! hehe ;-)
Förresten, jag gillar din blogg jättemycket! Jag håller på att göra mig en egen, återkommer mer om den när jag "kan visa upp den"

Linda K sa...

miah: ok I get it :)

åsa s: trist när man har lagt ut pengar och inte kan ha!
tack snälla! ser fram emot att kika på din blogg :D

Anonym sa...

ett par svarta-check
ett par silver -check
ett par guldglittriga - check
ett par rosa "sneakersballerinas" - check
ett par vita "sneakersballerinas" - check
fattas bara ett par stycken par i pastell (kanske blå?)så kan våren komma sen!/jenny som längtar

Doris och Rita sa...

Toe cl.... : ska man visa tåklyftan ska man göra det i sandaler, i skor döljs de definitionsmässigt.

Det är bara något som är äckligt med ihopträngda tår som syns i skor. Annars har jag inga problem med fötter/tår, barfotagalen som jag är, konstigt nog.

Linda K sa...

jenny: shit pommes, du är verkligen utrustad! ljusblå låter ljuvligt :D

asha: hi hi, söt fobi :)

Gagga sa...

Ballerior är snyggt! De allra snyggaste hade jag som liten Gagga. Gröna med knytband uppåt benen o då kunde jag tom dansa på tå, numera är jag glad om jag överhuvudtaget KAN gå.

Linda K sa...

gagga: åh, riktiga ballerior! Och gröna, det låter formidabelt gulligt. På tå fixar nog intejag heller ;)