tisdag, januari 16

Från tatuering till piercing

Som alltid blir det lavinras med svar på såna här inlägg. Jag kan inte låta bli att roat spinna vidare på den stackars tatuerade flickans funderingar och publicera ännu ett svar. Vi har ni kommit in på piercing nu...

Jag, och säkert många andra, blir fysiskt illamående av sånt. Om man visar operationer, obduktioner eller tortyr av annan art på TV är det tillåtet för mig att blunda, vilket jag faktiskt gör. Men vad skulle den piercade bibliotekarien tycka om att tanten som kommer och frågar var deckarna står blundar vid åsynen av hans/hennes alla olika perforeringar? Naturligt vis skulle han/hon bedöma mig som intolerant och mossig.

HA HA HA! Min galna yrkeskår i ett nötskal?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Linda, tänkte bara tala om att länken BloggerHacks under din kommentarlista går till väldiga otrevligheter. Bara så du vet!

Linda K sa...

ida: tack! har plockat bort det :S

Anonym sa...

Det är tur man har Biblist att underhålla sig med vissa dagar... ;)

Minna sa...

Min yrkeskår är snäppet värre... du har säkert stött på en del "av oss" så du kan nog instämma (om du minna vad jag jobbar som...).

Linda K sa...

anna: japp. rena cikusen :D

minna: klart jag minns, du är ju rörmokare! ett himla släkte...

Minna sa...

Heheheh... Blink blink!

Anonym sa...

alla olika perforeringar? hahahahahahaha

Anonym sa...

Inte lätt det där, jag har själv en piercing, som dock inte syns dirket (i tungan) och jag jobbar som livsmedelsinspektör, och när man jobbar i kök får man inte vara piercad i ansiktet. Lite dubbelt kanske...

Anonym sa...

oj vad mossigt - tror man dånar. tur att jag har piggare bibliotekarier att jämföra med !

Linda K sa...

minna: blink blink ;)

hedgehog: :D

maria: men då är det väl mer en hygiengrej också? :)

åsa: här är en! *viftar*

Anonym sa...

Jo det är klart (även om jag nog tycker det skulle vara äckligt om jag spottade i maten utan piercing i tungan också, och vad annat kan den göra?:-)

Linda K sa...

maria: ha ha ha! håller med dej :D

Anonym sa...

Piercing, tatuering och snus kopplat till kvinnor är och förblir motbjudande. Punkt.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.