måndag, januari 8

Nattliga samtal

Ring ring mitt i natten. Maken befann sig i en Juicy Couture-butik och var förvirrad. Vita Couturer fanns över huvudtaget inte, och svarta brallor vad slut. Han undrade om jag ville ha svart underdel med JUICY fettryckt i rumpan med rosa mönster och nitar. Eller har jag drömt det...? Nä tack sa jag. Han fick uppdrag att hitta en färg han gillar och slå till. Somnade om.

Ring ring igen ett tag senare. Maken igen. I en annan butik. Eller drömde jag det också? Nu hade han hittat ett svart set men undrade om jag inte hellre ville ha ett fint brunt? Resonerade halvt sovande om vilket som var finast men bestämde mig ändå för det svarta. Mer lättkombinerat. Så om jag inte har drömt alltihop kommer det en mjuk svart Juicy hem till mig om en vecka.



Sen började sonen prata i sömnen. Jag vill ha en dator, mamma. Shit!

12 kommentarer:

Kerstin sa...

Hurra, hurra, hurra för din make :)

Linda K sa...

kerstin: mmm han e bra :)

Minna sa...

Jag har aldrig sett en sånt där set? vad är det som är så bra med dem?


När jag går hemma och myser har jag stringtrosor och bunnyears.
Har inte alla det?

Linda K sa...

minna: ha ha ha!!! du bor inte i kallt hus hör jag :D nä det går väl lika bra med velourset från var-som-helst, det är jag som är märkesbögig bara ;)

Anonym sa...

låter som "jag vill ha en synt farsan" fast anno 2007 ;)

Ann sa...

Vill också ha en Juicy får se om jag "råkar" på en i USA.

Anonym sa...

Min man åker till USA om ett par veckor. Är det speciella butiker som har Juicy-set eller vart skall jag skicka honom?
Anna

Anonym sa...

Linda ett sånt kap din man är, kan det bli bättre :P

Linda K sa...

anna: nä jag är helt nöjd :)

Anonym sa...

Alltså jag menade var skall jag skicka min man för att leta Juicy-set åt mig! Du har ju redan två stycken! Är det någon speciell butikskedja som gäller eller?
Anna

Linda K sa...

anna: det finns Juicybutiker och så finns det ofta på större varuhus, typ Nordstrom och säkert många fler. Vart ska han åka?

Anonym sa...

Han skall åka till Dallas, där borde ju finnas varuhus typ Nordstrom som du skriver. Tack för tips och hoppas du blir nöjd med ditt svarta set! :-)