tisdag, januari 9

Gud vi tackar dej

Galnare saker har hänt men detta tycker jag ändå är dagens. Hör här.

Jag blev så kär så kär i Kerstins Cheap Monday-fynd. Har länge spenkat på vita pjuck i den stilen, och där var dom. Ringde Weekday men fick negativt besked. Varken rea eller min storlek. Söta Kerstin meddelade var hon inhandlat sina (inte i Stockholm) så jag ringde dit. Och pratade med en Linda. Som var jätterar. Hon ska flytta till Stockholm nästa vecka och kunde tänka sig att pressa ner ett par readojor i sin packning.

Så nu ska vi ses i kungliga hufvudstaden, överlämna skor och kanske till och med ta en fika.

PS. Ni inser väl att detta på intet sätt bryter mot mitt gå-in-i-en-butik-förbud.

20 kommentarer:

Minna sa...

Linda, you are craaaazy.

(sagt med den där Donatella-kopian i SATC (hocker-money)-röst)

Anonym sa...

Ja å så fick du en good story att blogga om, bra bloggvirke är ej att förakta :)

Linda K sa...

minna: HA HA HA!!!

elin: I´m shoeshopping, leave a message ;)

Anonym sa...

En mycket snyggt sätt att ta sig förbi gå-in-i-butik-förbudet! Hon kanske vill fortsätta tjäna som din personal shopper :)?

Kerstin sa...

Hahahahaha - du är underbar. Så himla roligt :) Grattis. Och personalen i butiken är minst sagt u-n-d-e-r-b-a-r-a. PUSS.

Linda K sa...

uppsalaanna: jag får höra :D

kerstin: är man despo så är man ;) tack söta för hjälpen!

Anonym sa...

himla snyggt att låta andra utföra själva handlingen :) Det ska jag ha i åtanke, för jag har också förbud - utom på Willys ;)

Anonym sa...

Men va schyrre!

Anonym sa...

Jisses vilken söt Linda! snacka om service! hoppas ni får en trevlig kaffe och blir bundisar för resten av livet!

Linda K sa...

hedgehog: man får inte va dum ;)

jenny: sjukt schyrre!

catja: :D lindor brukar vara himla trevliga!

Unknown sa...

Jag ska ner till Stockholm två gånger i januari, så vill du ha något torkat renkött eller andra norrländska specialliteter så är de bara och säg till.

Linda K sa...

janne: jag beställer en back norrlands guld på studs! ;)

Anonym sa...

Ha,ha!! Kom av mig lite när jag läste Jannes kommentar.... Alla sätt är bra utom de dåliga eller ingen regel utan undantag. Ingen kan ju anklaga dig för att sakna initiativförmåga. :)

Linda K sa...

anci: bugar och bockar :)

hanna sa...

Hahaha. Linda du är kungen! En shoppare i hjärtat!

Laila och Johan sa...

Bra jobbat!! Skickar ofta andra att shoppa åt mig (bor ju lite illa till..), fungerar utmärkt bra och det räknas knappt som shopping, eller hur!!? Grattis till skorna, är aaavis!!

Linda K sa...

hanna: både skäms lite och är rätt nöjd :S

loppanlej: det är prima, det känns mindre shoppat då på nåt sätt...

Unknown sa...

Ok, jag skippar handbagaget och tar med en back öl istället.

Skall jag leverera direkt till jobbet?

Linda K sa...

janne: eller så ses vi vid en parkbänk och knäcker den direkt?

Unknown sa...

Perfekt! Norra bantorget 10:00?