onsdag, januari 10

Good afternoon darkness

Kalla mig tjatig men jag är på gränsen till upprörd. Det är strumpbyxor nu igen. Jag har god lust att muttra högt att det var bättre förr. Då satt dom åt och upp! Nu sladdrar dom bara runt både här och där. Jag är 173 cm lång, ingen konstig längd. Varken kort eller jättelång. En strumpbyxa borde fungera på mig. Men nej. Icke. No. Nein. The computer says no. Negativt. Följande scenarion finns:
  • Jag väljer strl 36 eller 38. Resultat: sitter åt ok men har alldeles för korta ben.
  • Jag väljer strl 38 eller rent av 40. Resultat: benen når upp men hela sk*ten åker ner ändå eftersom dom är lika tighta som ett kylskåps omfång.
  • Jag väljer (aldrig mer) Lindex strumpyxa i strl 40-42. Resultat: dom når varken upp eller sitter åt.

Inte kan jag gå in i en butik och skaffa nya heller. Dagen som började så bra.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju byxor för dom med långa ben (har jag sett iallafall, jag skulle behöva det omvända ha ha!) kanske finns det strumpbyxor någonstans med liknande princip?

Anonym sa...

I know! Och jag är ändå en stor flicka men de blir ändå för korta på mig! Och jag är 172 cm! Ska vi strejka eller nåt?

Anonym sa...

är 1,75 m över havet. 9 ggr av 10 får jag grenen mellan knäna...en riktig erotik dödare

en fundering som jag har haft - varför finns det fortfarande, efter low cut eran, strumpuxor som når en upp till armhålan? det står inte för gravida på dem, jag bara undrar. lindex kan ni svara?

Anonym sa...

strumpbyxor ska det ju stå (skyller på nytt tangentbord...)

Linda K sa...

alla: ett stort mysterium! man blir ju så trött...

Unknown sa...

Kör med långkalsonger istället.

Linda K sa...

janne: till klänning? mmm halvsnyggt?

Anonym sa...

stay-ups är inget alternativ eller? Uppenbarligen finns det fördelar med att vara kort och mullig för på mig brukar det inte vara några problem! :o)

Anonym sa...

Som varandes 185 cm lång kan jag bara instämma i klagolåten ovan. Stay ups var lösningen tills Twilfit gjorde om sitt storlekssystem, på nyårsafton höll det på att bli "over-knee" till cocktailklänningen. Som tur var hade jag två gamla i lådan som fortfarande var hela!(rekord!) Tycker absolut att man bör införa samma system som för vanliga byxor. /Jenny

Linda K sa...

spiro: jo kanske, men då blir det ju kallt om rumpan. och så finns det väl inte tjocka stay ups?

jenny: ja jag är med dej!

Anonym sa...

Tips: Ta ett par extra trosor utanpå så sitter de kvar. Kanske inte till romantiska dejten (det blir inte så snyggt liksom), men till vardags funkar det. Bättre det än att behöva stanna bakom varje buske för att dra upp dem igen.

Linda K sa...

melinda: jag har en prima underkjol med inbyggda trosor, den är min räddning. vanliga trosor funkar sådär tycker jag, ändå ramla-ner -varning :(

Fru Choklad sa...

Jag är 1,81 och känner igen problemet. jag hittade frälsningen i Åhléns nylonisar med Controltop. Då kan man köpa en större storlek så man vet att dom passar på längden och ändå håller dom sig uppe! När jag inte är gravid använder jag inga andra. Dom är super. Snygga är dom också. Lite glansiga.

Anonym sa...

Men ärligt talat... köp ett par Wolfordstrumpbyxor så är det problemet ur världen. Jag har haft mina i 4 år nu! Lika fina som förut,kanonbra passform och helt underbart sköna på. Men... köp dem i strl S=38-40. Sådärja... skönt att man kan vara till hjälp ibland :-)

Anonym sa...

Men ärligt talat... köp ett par Wolfordstrumpbyxor så är det problemet ur världen. Jag har haft mina i 4 år nu! Lika fina som förut,kanonbra passform och helt underbart sköna på. Men... köp dem i strl S=38-40. Sådärja... skönt att man kan vara till hjälp ibland :-)

Anonym sa...

Jag hör dig. Jag köpte också de där i samma storlek från Lindex. Aldrig mer. Never. Nix. Nope.

Anonym sa...

Till nyår köpte jag ett par strumpbyxor på Åhléns. De var i 40 den och halvmatta i storlek Medium. Satt så tight att det kändes som om mina ben var gjutna i betong. Håller med dig om att det var bättre förr. 169 cm lång och väger ca 62, så 38 är min storlek. Men icke, de sitter åt för mkt och storlek 40 åker ner. Storlek "medium" är rena chansningen. Antigen eller. Ska kolla upp Woldorfstrumpbyxor enligt rådet ovan. Ha det bäst!

Linda K sa...

alla: detta är ju helt klart ett problem! ta ta gi det, lindex, åhlens och allihopa!

Anonym sa...

Håller med, strumpbyxor är osexiga till tusen och obekväma otyg dessutom. Min senaste lösning är att köra med leggings om man ändå ska stoppa ned föttarna i stövlar eller ankelboots. Mycket bekvämare tycker jag!

Linda K sa...

cecilia: ja så gör jag rätt ofta också. helt ok lösnign :)

Anonym sa...

ah tack för tipset bling bling girl! imorgon är det jag som går och köper strumpisar på Åhlens! /jenny
som tycker att vi borde bilda en aktionsgrupp! Blir vi tillräckligt många borde väl kedjorna fatta? men först prova åhlens...

Anonym sa...

L: Jag säger som Anni, Wolford. Passa på vid utförsäljningar så blir det inte så dyrt heller. Och jag är ändå en kortis med mina 164...

Linda K sa...

anonymous: mmm måste bara hitta ett märke som funkar :)