onsdag, januari 3

En ski-lista

Hittade en nostis i en tidning här uppe med några för mig (som antingen är för gammal, för töntig eller för tuff) ganska löjliga tips för en lyckad after-ski. Jag förmedlar:
  1. Undvik "roliga mössor". Skämtet blir inte mössan utan du själv.
  2. Snåla inte. Är man på semester så är man.
  3. Kom ihåg att de serverar vatten i baren också. Smaka på det någon gång emellanåt också.
  4. Sjung med även till de sämsta av låtar. Kreddig musik kan du lyssna på hemma.
  5. Det tar längre tid att gå till toaletten med pjäxor än med skor. Ta med det i beräkningarna när du sitter vid bordet längst in och dricker öl.
  6. Ha koll på stavarna när du går hem. Utstuckna ögon är ladrig kul.

Hör och häpna.

7 kommentarer:

Minna sa...

Utstuckna ögon är väl kul?

Anonym sa...

Bara att printa och spara inför nästa fjälltripp. :)
(Men lite kul är det att vifta med staven bara för att skrämmas. Inte skada, mohaha. Evil!)

Anonym sa...

Hellre en stav i ögat är bättre än.... kom inte på en träffande avslutning ;)

Anonym sa...

Sjungs det fortfarande Life is life av Opus på after-ski? Om ja- då tycker jag synd om dig!
Hoppas dock att allt annat är bra ;)

Coral Fang sa...

Jag vet att det inte hör hit, men hur har du gjort för att ändra bannern i din blogg? Svara gärna i min blogg :)
Tack på förhand!

Anonym sa...

bättre än ....än en pinne i bajlådan! Aaaamohamohamoha.....

Linda K sa...

minna: på rätt person så ;)

annie: ;D

anders: än ett öga på staven? för då har man ju liksom tappat ögat och det befinner sig utanför huvudet och man kan antagligen inte stoppa tillbaka det, till skillnad från om det sitter en stav i ögat, den kan man ju dra ut :P

ann: du, jag hängde inte på after-ski, jag låg utslagen i soffan kvällstid ;)

trasis: ok, svarar snart...

flabbarn: jaså?