måndag, januari 8

Blond, tjock och konstig

Det känns som jag måste blogga om Jude Law. Denna man som alla älskar utom jag. Sågs igår på den där Mountain-filmen som jag dissade. Skäggig och dann (det där gjorde sig inte lika bra i skrift som muntligt känner jag nu men nu får det stå kvar för nu har jag redan skrivit det yada yada yada) Han är inte min kopp the alls.

Inte det minsta faktiskt. Och jag har en teori om varför. Antingen är han för liten eller så är jag för stor. Jag misstänker det senare. Av någon anledning måste jag alltid tänka mig själv bredvid mannen i fråga. Och bredvid honom skulle jag vara... stor. Det vill man inte, vara större än mannen. Inte jag iallafall. Så korta och spinkiga människor faller inte alls inom min åh-du-var-snygg-radar. Oftast inte blonda heller (?) För visst är Jude om inte kort så åtminstone rätt tanig? Och ganska blond. Dessutom kan man ju nästan inte uttala hans namn.

Nä tacka vet jag en riktig kopp the!

27 kommentarer:

Anonym sa...

Damn right!
Håller helt med alltså. :)

Kerstin sa...

Jag gillar Jude - men jag är rätt så liten. Kanske därför...

Anonym sa...

Kan du være så snill og se The holiday før du vedtar endelig standpunkt? Jeg kunne ikke fordra ham før den filmen... Men, jeg er også liiiten..

Anonym sa...

Jude Law är en av mina favorit teer, dessutom är min kille lik honom (tycker han själv =)

Anonym sa...

Tycker han är. Ingenting. Tyvärr. Samma med Brad Pitt. E m p t y ! !

Anonym sa...

Nää, Brad P gör inget för mig heller.

Anonym sa...

Jag måste hålla med dig där! Han verkar vara en riktig skit dessutom!

DU är i alla fall utmanad. Vore kul om du antog den

http://underbaraclara.webblogg.se/080107132949_knn_dig_utmanad.html#comment

Kram/ Clara

Linda K sa...

jenny: så är det :)

kerstin: tror det kan vara så :D

grombaben: mja jag tycker nästan inte om honom som skådis heller, lite hal sådär? det rä nog för att du är liten :P

sofia: smaken är som baken (f*n vad jag tjatar den frasen, får komma på nåt nytt snart) :)

annie: jag med! fattar inte brad pitt heller. trots att han varken är kort eller spinkig... men blond ibland ju :O

jenny: vi sågar :)

Anonym sa...

Vaa? Är det sant? Jag som satt i soffan igår och förundrades över hur han kunde se snygg ut i praktiskt taget VARJE kameravinkel :)

Linda K sa...

clara: jahapp, vänta bara :)

linda: linda min linda! han var ju täckt i skägg! urr och åter urr. men så är du ju också rätt liten ;)

Anonym sa...

Jag gillar "idén" av Jude Law :-) men håller med om att jag skulle nog känna mig stor brevid honom..lite för pojkig.

Sprang in i Ola Rapace fredagen innan jul på Twilfit och blev sååå besviken. Underbara ögon men alldeles för kort för mina 179 cm över havet. Har haft en crusch på Magnus Krepper men han har spelat så spooky-roller på sistone så jag börjar tro att han är sådan på riktigt..

Hoppas jag aldrig träffar Viggo Mortensen IRL för jag är rädd att han inte når upp till mina drömmar om honom och då kommer hela min världsbild krackelera :-D

Linda K sa...

jessica: och om jag träffar mads kommer jag att kräkas. garanterat. trots att han är både lång, icke-benig och mörkhårig :S

Anonym sa...

Haha..men han fick ju hjälp med rakningen! Herregud, Linda! Snyggare man än Jude får man ju leta efter.. Och vad menar du med att jag är liten?

Linda K sa...

linda: ha ha ha oj förlåt jag tog fel på linda! trodde du var lindarling. men du är väl inte så stor du heller? Nä man får inte leta efter snyggare :P

Anonym sa...

Vilken tur att du har många inlägg varje dag. Det innebär ju att bilden på den där killen snart försvinner ur min åsyn när jag kommer till din blogg :) *längtar*

Anonym sa...

Håller med om att Jude Law inte är ngt att ha. Tycker faktiskt att han är rätt töntig, alldeles för metrosexuell för min smak;-) (har ni sett bilden på honom där han joggar iförd ngn slags mönstrade boxershorts - huh!) Gillade honom inte i The Holiday nu heller, men insåg när jag kollade i Filmguiden att killen är med i typ varannan film den här vintern...

Anonym sa...

Skägg är ju hett! :) Utan skägg är Jude en liten pojkvasker, men med skägg... oh la la!

Linda K sa...

lindie: oj är det SÅ illa? jag får skynda mig att skriva vidare ;)

linda s: en till som tycker som jag alltså :)

lois: lois: oj! smaken ÄR som baken! ;D

Anonym sa...

Tycker han är underbart snygg! Det har blivit två filmer med honom denna vecka; Cold mountain och Holiday. Brukar också se mig själv sidan om snyggingarna, men då ser jag mig själv så jättesnygg att de ska vara lyckliga att stå sidan om mig... Ja ja det är ju min fantasi:) Gillar nog också mörkhåriga killar mest, men i verkligheten faller jag bara för blonda killar, undra varför...

Linda K sa...

cecilia: du tar jude, jag tar mads, ok? ;D

Anonym sa...

nja... Jude verkar ju inte vara den trogna killen. Mads är faktiskt finare också. Och bara så du vet jag är ännu snyggare sidan om Mads än sidan om Jude (i min fantasi)...

Anonym sa...

Jag har heller aldrig gillat Jude Law - tills jag såg Holiday i torsdags!!! Jag blev helt såld!! Kunde inte sluta glo på honom!! Min teori varför jag aldrig gillat honom förr är att han spelat skitstövel i de filmer jag sett tidigare. Hmm. Snygg som attan var han i the Holiday iallafall, och ingen skitstövel heller ;-)

/Sofia

Linda K sa...

cecilia: han vinner alla gånger över dendär djödd!

sofia: mjae jag har dissat honom en gång för alla, helt enkelt inte min typ. Så om han hör av sig säger jag nej nej och åter nej ;D

Anonym sa...

Jag tror jag skrattar ihjäl mig! Så träffande! Jag gillar inte heller honom så värst. Förutom att han är en lögnaktig, otrogen fähund är han alldeles för "könslös" för mig. Ngt att ta i när åskan går så att säga.
Skäggig mörk dansk skall det vara! Och han är både snygg o trevlig i verkligheten som du ju vet nu!

Linda K sa...

ann: så sant så sant! :D

Fru Choklad sa...

Håller med! Inte min kopp the heller! Min teori om varför jag inte gillar honom är att han har en tendens att alltid se lite sur ut + att han (tillsammans med den olidlige Leonardo DiCaprio) har lite barnrumpelooken.
Jag skulle också vara jättestor bredvid honom (och Leonardo). Svävar runt på 1.81 utan skor och just nu är jag rätt stor runt midjan med så....... (Man kanske kan stapla dem på varandra!?):)

Linda K sa...

bling bling girl : ha ha ! många bäckar små, typ?