måndag, augusti 21

Word of the day

Som ett hån låg det där och väntade på mig när jag öppnade mailboxen på jobbet. Dagens ord från Oxford English Dictionary:

caffè latte, n.
Brit. / kafe lte /, / kafe late /, / kafe lati /, U.S. / kæfe ltei /, / kfe ltei / Forms: 18 caffe latto, 18- caffe latte, caffè latte, caffèlatte, 19- cafe latte, cafe latté, café latte, café latté, caffè latté. [
Coffee made with more or less equal amounts of water and steamed milk; a drink of this. Cf. LATTE n.

Jaha ja, ska jag ha nån mjölk i mitt morgonkaffe är det bara att knata bort till butiken och inhandla. När den öppnar om tio minuter. Man kan nämligen inte dricka kaffe med pulvermjölk från automaten, det smakar svamp. Svamp är ok i mat men inte i kaffet. Och dom här små grönvita trekanterna med mjölk blir inte bra när man värmer. Jag vill ha varm mjölk i mitt kaffe.

Förra veckan skrev jag också om morgonkaffe. Börjar bli tjatig? Och gammal? Eller bara morgontrött. Bla bla bla...



2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vi gick ihop och köpte en riktig kaffemaskin! Du har inga kaffevänner på ditt jobb?

Anonym sa...

nej fy för pulvermjölk! det kan man inte tjata nog om!