onsdag, augusti 30

I love Lisa Rinnevuo

I senaste Elle Interiör får helårsprenumeranter ett erbjudande att köpa litografier av Lisa Rinnevuo till trevligt pris. Jag blev kär i hennes konst första gången jag såg den, på faritbrunchstället Sirap på Surbrunnsgatan. Sen har jag sett den här och var, bland annat som minitavlor i dockhus, udda... och känt habegär varje gång. Så gissa vem som genast skickade in en beställning? Ella Darling heter den (en annan än den på bilden här). Hoppas jag får en, upplagan är begränsad till 195.

13 kommentarer:

Minna sa...

Jag håller med, jättesöta.
Såg dem första gången på Blammo på Drottninggatan.

Ps. Du passar i den röda skjortan!

Anonym sa...

Ja de är söta! Såg dem på nåt inredningsprogram på tv, det där där man gör om ett rum, med nån tjej och två gubbar.....de fick en jättefin & personlig till sovrummet.

Anonym sa...

Jag minns också det inredningsprogrammet. Jag brukar även cykla förbi ett hus där (om det är mörkt ute och lyser inne) de har en tavla. Jag kollar alltid in i deras hus hehe :)
De är så fina!!! Vill åxå ha!

Anonym sa...

Vi var på Södra Galleriet förra helgen och kikade på hennes litografier. Jättefina. Nu kan vi inte riktigt bestämma oss för vilken vi vill ha. Helst flera, förstås.

Linda K sa...

minna: tack! :)

julia: "min" är knallröd med en sån där tjej på, funderar på köket... :)

malla: bli prenumerant på Elle Interiör då, man kan bli det och köpa tavla i samma veva :)

helena. skulle gärna haft fler jag också. Man kunde välja två i tidningen men jag får nöja mig med den ena...

Anonym sa...

Men ÅH! De är ju superfina! Vill ha vill ha vill ha!

linda m sa...

De är underbara!! Vi har en äkta tavla, samt två litografier..... sen kanske man inte vill ha flera. Det blir ju rätt ensformigt...
Har även träffat henne på vernisage, hon är liten, söt och utroligt charmerande :-)

Linda K sa...

kattis: samma här :)

linda m: HEJ! tillbaka i bloggosfären igen? kul! nä en eller ett par räcker, annars blir det lite väl. Hoppas hoppas jag får "min" :)

Anonym sa...

Hej Linda.
Härligt att du älskar mina tavlor, här få du lite kärlek tillbaka!!

PEACEnLOVE
Lisa Rinnevuo

Linda K sa...

Lisa: men hej! vad kul att du är här :D jag hoppas jag kniper en av dina tavlor från Elle Interiör.

Anonym sa...

Hejsan, jag har precis blivit introducerad för Lisas verk av en kompis och blev fast direkt. Efter lite surfning fick jag även träff på din blogg = kul läsning!
//Katrin

Anonym sa...

hej!
ja har spanat in hennes tavlor sedan länge, men, hittar knappt ngn info alls om henne på nätet.
bara lite bilder från södra galleriet.
kan man inte få se fler bilder ngnstans?
Lisa- har du ingen hemsida? skaffa! ( såg att hon läste här innan :))

Anonym sa...

Hej mina
Jag har faktist en hemsida (lite provisorisk,men ändå..)

www.lisarinnevuo.com

PEACE!