fredag, augusti 11

Flitigt läsa gör dig klok

En lista för en bibliotekarie! Hittade jag här som hittade den där...

En bok som förändrade ditt liv: Kommer faktiskt inte på någon specifik bok, men böcker har definitivt förändrat mitt liv. Vad gjorde man utan dom?
En bok du läst mer än en gång:
läser aldrig om böcker, känns liksom menlöst när man vet vad som händer. Helt annan sak med barnböcker, be mig gärna citera valfri Alfons eller Totte.
En bok du skulle vilja ha med dig på en öde ö:
Blonde av Joyce Carol Oates, har inte lyckats med den än.
En bok som fick dig att skratta:
Fans
En bok som fick dig att gråta: Adjö herr Muffin
En bok som du önskar hade skrivits: Linda K:s memoarer, och vem vet....? ;P

En bok som inte borde skrivits: kommer inte på nån just nu...
En bok du just nu läser: Har just avslutat Stenhuggaren och ska just börja med Konsten att vara Ela

En bok du tänkt läsa: Blonde, den är så j***klans tung bara....

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men när man väl kommer in i Blonde så är den alldeles alldeles underbar! (fast jag fick kämpa i början)

Linda K sa...

jenny: började med den på engelska men det ville sig inte alls. tänkte testa om svenska känns mer tillgänglig :)

Anonym sa...

När jag läste Adjö herr Muffin så rann tårarna för fullt. Den är ju så sorglig men ändå vacker på något sätt.

Linda K sa...

nettan: läste den för min son som då var knappt ett år. Jag storgrätoch han tittade förundrat på mig :)

Anonym sa...

men Blonde ar inte alls tung! Jag kunde inte sluta lasa och blev valdigt intresserad av hennes liv. Sa himla sorgligt. Jag ver att det inte ar en biografi men anda.

Anonym sa...

Skönt att höra att nån fler tycker Blonde är tung! Den har ju hyllats så troligt!
Visst blir den bättre och bättre men ändå för tung! Nu har den vilat ca ett år, kanske dags att ta tag i den igen?

Linda K sa...

åsa och marajja: ha ha ha, jag menar viktmässigt! Det är en tung bok att kånka med sig :D

Anonym sa...

Hmpf...OK. Jag tycker den är tungläst jag, för jag har den i pocket ;-)

Anonym sa...

Den står där i bokhyllan förtillfället och tittar med sorgsna ögon på mig. Stackars bok som ännu inte fått uppfylla sitt öde. Ibland brukar den dock få ligga framme på nått bord eller så, för att jag ska få känna mig lite.. ja, sådär.. smart? Om jag tänker efter så var det nog därför jag köpte den, om jag ska vara helt ärlig. Haha. Kanske inte bara därför då. (humpf)