fredag, augusti 25

Resonemang

Jaha det blir alltså en ny gräsklippare. Vilket inte hindrar mig från at smida planer. Långsamt och utan att han egentligen märker det bearbetar jag makens hjärna mot ett tillstånd då den tänker att "midjeväska ja varför inte?" Bara en sån sak som att veckohandla. Går ju inte utan väska. Det är ju galet riskablet att lämna väskan i kundvagnen när man ska hämta nåt på en hylla lite längre bort. Och att ha väskan över axeln hela tiden blir jobbigt. Jag säger bara: m i d j e v ä s k a. Den är alltid med mig.

Urr nu kom jag att tänka på en konfirmationssång vi tvingades sjunga hela tiden: jag är med dig alla dagar in till tidens ände jag är med dig alla dagar intill tidens ände aaaaaalla daaaagar aaaaalla daaaagar.

För att inte tala om den här: Du vet väl om att du är värdefull... Som vi raskt gjorde om till: Du vet väl om att du är värdelös...

Jag var ingen duktig konfirmand.

18 kommentarer:

Minna sa...

Vi sjöng också en konfirmationslåt... hemsk, den gick så här:

thank you lord for giving us food.
thank you lord for giving us food.
thank you lord for giving us food.
thank you lord for giving us food.

Linda K sa...

minna: HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAH!!!! dom gick ofta i entonighetens tecken dom där sångerna :D

Unknown sa...

Jag kan en sång jag lärde mig på babysången som du också kan sjunga:

1 krona, 2 kronor, 3 kronor, fyyra.
Alla saker man vill ha är alldeles för dyyra.
*kittlar på samuels mage med fingrarna*
Men lite fingerspring, det kostar ingenting, lite fingerspring det kostar ingenting.

Linda K sa...

janne: hahahhahaha den ska jag göra på maken ikväll :D

Petra sa...

Vi sjöng så här:

Jag är med er
alla dagar alla dagar
JAg är med er
intill tidens slut.

Och så sjöng vi:

Thank you lord for giving us food.
Thank you lord for giving us food.
Thank you lord for giving us food.
Right were we are
Halleluja praise the lord
Halleluja praise the lord
Halleluja praise the lord
right were we are.

:-)

Anonym sa...

när man pratar konfirmation så kan man ju bara inte glömma GLORY! med gittarkomp till en lägereld. jojo.

Veckans KK sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

petra: alla sätt aär bra sätt :D

anna: fniss, vi satt mest i en tråkig lokal men gitarren var med!

Glamourbibliotekaren sa...

Du kan jo f.ex. argumentere med at du kan samle gresset i midjevesken når du klipper det...?

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: ha ha ha! maken klipper, jag plockar upp godis ur min väska till honom när han är klar? ;)

Glamourbibliotekaren sa...

Det er jo også en mulighet! :-)

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: :)

Linda K sa...

sanna: ja jag vill inte ha gräs i den! :P

Anonym sa...

hm, jag vill också ha en sån nu. Den måste ju vara perfa att ha bajspåsar i när man är ute med vovven - visst?

Linda K sa...

sanna: :D

hedgehog: jag hoppas för mitt liv att du menar oanvända :D

klart du ska ha en! du är ju en gucci girl!

Glamourbibliotekaren sa...

Hedgehog: HAHHAHA!! :-D

Petra sa...

JA! Glory hade jag nästan glömt!!

Gloooory to the father...
Gloooory to the son...
Glooory to the spirit..
These three my friends are one!
And there will come a day when there will be no pain, no heartbrakes or miserys or sorrows.
And there will come a day when there will be no pain, no heartbrakes or worries about tomorrow.
And all gods children's gonna sing sing gonna sing, and all gods children gonna sing.
And all gos children's gonna sing sing gonna sing when they see their mighty kiiiiing! :-)

Ljuva minnen!

Linda K sa...

petra: HA HA HA!!! :D way to go!