onsdag, augusti 23

10 saker som sätter guldkant på tillvaron

Uppmanades av Struntlillstrumpa att lista tio saker som ...ja som rubriken. Ok, låt lunchen bli lång!
  1. när sonen säger jag älskar dig mamma
  2. när maken säger jag älskar dig hustru
  3. ett glas vin på fredagskvällen
  4. när jag kommer in i ett husligt ryck och förändrar/förbättrar nåt hemma
  5. telefonsamtal från mamma och pappa
  6. en riktigt bra bok (jag är bibliotekarie, jag får säga den klichén)
  7. date på stan med en kompis
  8. den 25:e
  9. klisterlappen "du är vacker" på spegeln hemma i hallen
  10. Linda K - en 34-årings liv och lustar. Såklart.
Seså, skriv egna förgyllarlistor nu allihop.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, vardagen behöver faktist förgyllar ibland. Jag lånar din lista.

Anonym sa...

Jag vill åxå ha en sån klisterlapp på min spegel, var har du fått tag på din?

Unknown sa...

Bara tio saker? Jag ska stjäla din lista och stjäl även din punkt 10.

Linda K sa...

mrspitepalt: det tycker jag! :)

camilla: den fanns på ett sånt där gratisvykort som brukar sitta i ställ på caféer. Samlar såna :P

janne: Steel with pride :D

Anonym sa...

Ja din blogg stänker allt glitterströssel bort till mej också..inspirerande var ordet:)

Linda K sa...

bibbsan: tack! :)

Linda sa...

Åh. Jag snor ;)

Linda K sa...

linda: med bravur! :)

Anonym sa...

Självklart får man tycka att en riktigt bra bok sätter en guldkant på tillvaron, även om man inte är bibliotekarie. Den senste boken som "knocked me off my feet" var 'If you could see me now' av Cecelia Ahern. By far the best book ever.

(fast bara den, de andra två hon skrivit hade inte alls samma känsla)