torsdag, augusti 31

Oj, sa jag

Jag måste skaffa en bättre spegel till jobbet, om jag ska hålla på med dagens outfit. Hissen känns sådär. För det första är det ett handtag mitt över spegeln, så om hela jag ska komma med måste jag hålla på och vrida benen i omänskliga vinklar. För det andra är ljuset inte så bra. För det tredje, vilket jag fick erfara i morse, kan man bli störd mitt i fotoseansen. Plingeling sa det och så åkte hissdörrarna upp. Oj, sa jag. Oj, sa forskaren. Så log vi och jag klev ut och han klev in. Lätt chockad fotade jag dagens outfit på toaletten istället. Och hur kul är det? Inte, som Zipang skulle ha sagt.

15 kommentarer:

Unknown sa...

Men jag gillar dina krypa-ihop-till-en-boll poser.

(Heter det pose förresten?)

Linda K sa...

janne: ja det heter det :)

nåja det lär ju dröja 100 år innan jag får hit en spegel, så det blir nog fler sådana hopkrupna :P

Anonym sa...

hahahaha - shit vad han måste ha undrat ;)

Linda sa...

vilken start på dagen! jag tror han småler åt den incidenten lääääänge! och det är inget fel på toaletten. snygg vägg ju!

Anonym sa...

Hahahaha, kul! :D
Toabilderna är väl skit(höhö, förlåt)bra?
sa Polly

Whoa sa...

Jag kan den frasen nu...

Janne > Vi delar fotopose-smak

Linda K sa...

hedgehog: forskare är så förvirrade, han var säkert mitt inne i nån formeluträkning eller så och tyckte inte jag var nåt utöver det vanliga :P

linda: ja väggen är snygg men spegeln är för liten.

polly: ha ha ha! :D humor!

zipang: ja jag vet det :)

Whoa sa...

Dagens Betty Boop-pose är inte heller helt fel.

Anonym sa...

Ha ha ha! Fan vad jobbigt. Jag röstar för en spegel du kan ställa på ett ostört ställe!

Anonym sa...

Du har så snygga kläder och ser så smal och fräsch ut att jag blir alldeles deprimerad när jag ser mig själv i spegeln... Har dock börjat kolla din blogg varje dag bara för att få se vad du har på dig så att jag kan få lite insppiration för mig själv. Tack för det!!

Linda K sa...

zipang: är det detr de är? :)

kattis: mmm gäller bara att få en spegel till jobbet...

julia: tack vad gulligt sagt. jag lär väl fortsätta hänga i hissen fprtsättningsvis också... :P

Linda K sa...

hanna: tack snälla! men usch bli inte deprimerad, hellre inspirerad! alla har vi våra "tjocka" dagar :)

Linda K sa...

sanna: jo, typ :)

Anonym sa...

HAHA! Precis vad jag är rädd att råka ut för. Jag är redo att bidra till spegelkassan!

Linda K sa...

sicilia: ha ha, låt insamlingen börja! :D Ska vi ha den på plan 3 eller 8? Eller mittemellan?