lördag, augusti 26

Lyllos Silvia

Alltså, hinner ni innan fredag så gå och titta på drottningens Nobelklänningar. Det var magiskt. Jag ville ha nästan alla. Till och med sonen tittade på en och annan (mutad med tablettask förvisso).


Den svartvita var både min och kusinens favorit. Den ljusblå, gröna och rosa men ser i bakgrunden var också fantastisk.


Vacker vacker vacker den längst fram!


Den gula var så där lite antisnygg som Ebba von Sydows klänning. Gillade den benvita lite empiriga också, vi resonerade att det kan ha varit en gravidklänning. Från 1981. Bakom den ser man tyvärr inte en annan tokfavorit, ljusblå och skir som en dröm. I´m in love.

Bilderna har jag lånat här.

11 kommentarer:

Sandra sa...

Åhh jag var också och kollade på den utställningen idag! Helt fantastisk! Och mest fascinerad blev jag av att hon har en sån grym figur trots att hon är över 60. Fast vad vet man - de kanske hade tagit in dem lite.

Anonym sa...

Detta är det värsta med att bo i norrland! Är avundsjuk! men jag fick ju mej en smygtitt, tack! Hade mina vita jeans till ett dop idag, nu åker dom ner i sommar kartongen!

Linda K sa...

sandra: mm visst VAR dom häftiga! Drottningen verkar ju vara en smalis och ahr väl alltid varit. vad LITEN hon är också! Brudklänningen är ju hur fin som helst :)

e-l: mina me :)

Anonym sa...

Jupp, det benivita är gravidklänning, det berätta en av guiderna när vi var där. Lite konstigt med tanke på att hon knappt var i tredje månaden vid tillfället. Inte brukar det synas så mycket så tidigt?

Anonym sa...

Den där svartvita är också min favorit, jag gillar den för att den är så självsökert pampig på något sätt, lite;
"Här kommer hon som ni väntat på - drottningen!"

Linda K sa...

maria: nä verkligen inte. Men den kanske var allmänt utformad efter dåtidens mode också?

anna krimskrams: precis! helt underbar bakifrån *ser stjärnor*

Beautyholic sa...

Jag vill också gå men jag hinner nog inte. Hade så gärna velat se min favorit "live". Den bredrandiga i svart och vitt med rosetter. Är det en Dior? Är det någon som vet vilken som har designat min andra favvo, den i trefärgad sidentaft? Helt underbar!

Beautyholic sa...

Jag vill också gå men jag hinner nog inte - hade så gärna velat se min favorit "live". Den bredrandiga i svart och vitt med rosetter. Är det en Dior? Är det någon som vet vilken som har designat min andra favvo, den i trefärgad sidentaft? Helt underbar!

Linda K sa...

beautiholic: kommer inte ihåg vilka designers som hade vilka klänningar, men jag håller med om att båda är underbara!

Anonym sa...

Den underbara svartvita klänningen kommer från Nina Ricci. Tack för en trevlig lördag på slottet!

Linda K sa...

u: ricci du sa ricci det var! tack själv kära u! :)