tisdag, augusti 29

Våt dröm för 24-fans?

Ja i så fall blir kvällen trevlig för maken. Vi ska på förhandsvisning av Hotet inifrån. Egentligen inte "my cup of tea" men tanken att sitta i biomörkret (utan godis!!!) och hålla handen och vara barnfri ett par timmar känns rätt tilltalande. Och vem vet, den kanske är bra?

[med rökig filmspeaker-röst:]
for secret service agent David Beckennånting... man the man who was his mentor...is about to become...his prime suspect...now...he must stop at nothing...to discover the secret...that could change everything...

Ta med en banan till filmen? Då blir man väl nerslagen... Tjejen som äter frukt på bio, det är bra töntstämpel på den. En gång när vi var på bio kom det in en man och satte sig bredvid oss med en Big Mac. Alltså gissa om det stank hamburgare hela filmen sen. Maken ville trycka upp burgaren i mumindalen på honom.

18 kommentarer:

Unknown sa...

Ojojoj! Den låter jättespännande! Och pistoler på omslaget. Häftigt! jag vill också följa!

Big Mac på bio. Jag skulle föredra en QP, eftersom det är mindre dressing på den som kan rinna.

Anonym sa...

Paprika! Det är mums på bio - och perfekt för mig som har törst-fobi, det läskar ju också!

Anonym sa...

Mysig outfit!

Anonym sa...

Kanske sockerfri Läckerol i Giants-tappning?! Annars så är all mat förbjuden på bio liksom chips och töntstämpel är de som tar med sig egenpoppade popcorn hemifrån, enligt mig alltså! Ha en trevlig kväll med maken och ser fram emot att läsa recensionen.

Anonym sa...

hejsan! gillar din outfit super mycket!Törs du avslöja vart ifrån din gråa väst/tröja kommer ifrån???Supersnyggt!Tack för en mysig å super blogg!Ha en bra dag!

MVH Maria

Linda K sa...

janne: du kan få gå med maken om ni lovar att hålla handen när det blir läskigt ;)

anna: HA HA HA! har du ätit paprika på bio? Jag utnämner dig till dagens hjältinna :D

jess: tackar :)

åsa på åsen: egna popcorn går ju fetbort. vi får se vad det blir i matväg. Recension kommer :)

maria: hej och tack! västen hittade jag på pappas vind när jag röjde där i somras, tror det är min styvmor eller kanske hennes mamma som har stickat den. Känns helt rätt nu i höst :)

Viveca sa...

Och jag undrar vad du har hittat byxorna.... dom ser så där lagom tighta ut vid ankeln....

Anonym sa...

... I mumindalen..! Har aldrig hört uttrycket förr, helt underbart! *asg*

Polly

Linda K sa...

viveca: H&M!

polly: va har du inte sett Nile City!? :D

Cecilia sa...

Hmmm bio utan godis det är svårt. Även om man hade struntat i töntvarningar så är det ju godis man vill ha... Gillar din outfitt starkt idag! Grått är verkligen snyggt! Ha det så bra på bion, och rappotera hur den var och hur det gick.

Anonym sa...

paprika - gud vad smart, det ska jag ta med nästa gång jag går på bio.
Jag äter aldrig på bio eftersom jag inte gillar godis och chips blir man ju så törstig av - törstig = dricka dricka = kissnödig. Helt dåligt.

Förresten gillar jag inte bio så värst heller :)

Anonym sa...

jag brukar äta vindruvor utan kärnor i biosalongen. det tycker jag är perfekt! =)

Anonym sa...

Åååå vilken fin outfit! Blev väldigt sugen på att sticka en egen grå väst...

Linda K sa...

cecilia: tack tack tack :)

hedgehog: människa! inget godis ingen bio? what´s left? ;D

anna: prima idé!

karolina: åh kan du? jag önskar jag kunde, då skulle jag sticka hela dagarna... :)

Anonym sa...

Citerar Mike Levengood i tidningen Storstan:
- Vad kommer biografin om ditt liv att heta?
- "Ta mig i Mumindalen" eftersom jag blivit anklagad för att profitera på Tove Jansson.

Linda K sa...

mel e: HA HA HA!! söta mark :)

Anonym sa...

vad tyckte du om filmen? jag älskar 24, men den här var inget att hänga i julgranen :(

Linda K sa...

anna: hade noll förväntningar, kollar inte på 24, så jag tyckte den var helt ok. för att vara en sån sorts film.